Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dne 25.8. jsem si vybral zboží a následně bankovním příkazem zaplatil 5971,-Kč. Během několika minut jsem zjistil nevhodnost výběru a objednávku zrušil. Zrušení mi bylo potvrzeno a slíbeno vrácení peněz po obdržení na konto Mall - ale až prý za 3dny!! Již toto byla lež, protože peníze byly na kontě společnosti v podstatě obratem - mám potvrzeno společností PayU:
Na základě Vámi zaslaného požadavku na reklamaci platby VS 748694646 jsme platbu ověřili v systému.
Transakce ID 748694646, na částku 5971 Kč, byla 2016-08-25 připsána na účet společnosti Internet Mall a.s.
Přestože objednávka byla zrušena obratem, tak následující den Mall zbytečně odeslal zboží do přepravní společnosti Top Trans. Byl jsem následně informován o dodávání zboží, ale toto jsem zastavil s tím, že objednávka byla zrušena. Dopravce toto zrušení - odmítnutí přepravy potvrdil. Bohužel stále čekám marně již dvacátý den na své peníze !!!
Společnost nereagovala ani na výzvu z mé banky o navrácení platby ze dne 25.8.2016 !!
S t o č e s
Okamžité vrácení neoprávněně zadržovaných peněza a případné zvýhodnění při dalším nákupu jako projev omluvy.
|
Tweet |
Bylo-li odstoupeno od kupní smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů bez udání důvodu, má prodávající povinnost vrátit spotřebiteli všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží bylo prodávajícímu odesláno. Jak již ale uvedl spotřebitel v popisu stížnosti, smlouva byla zrušena ještě před tím, než zboží bylo spotřebiteli odesláno. Společnost je tak povinna vydat spotřebiteli peněžní prostředky, které od něj přijala v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy.
Získá-li někdo na úkor jiné osoby majetkový prospěch na základě právního důvodu, který ale odpadl, jedná se o bezdůvodné obohacení. V takovém případě má ten, kdo se bezdůvodně obohatil, povinnost vydat poškozenému to, oč se obohatil. Spotřebitel by měl společnost vyzvat k vydání majetkového prospěchu. Společnost má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a spotřebitel má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení. Více informací ohledně výzvy k vydání bezdůvodného obohacení je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3510/vyzva-k-vydani-bezduvodneho-obohaceni.
Vážený pane Stočesi,
je mi velice líto, že vyřízení požadavku trvá takto dlouho a opravdu se nejedná o standardní situaci.
Ráda bych vrácení platby prověřila a poprosila bych Vás o uvedení čísla objednávky, která byla u naší společnosti uskutečněna.
Situaci budu řešit s naším finančním oddělením a Vás budu informovat.
Děkuji za pochopení.
S přátelským pozdravem,
Kristina Svatíková
overeno@mall.cz
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.