Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupené zboží - zahradní sekačka po cca 15 min. sečení po vysypání koše nenastartovala. Druhý den chytla napoprvé, nicméně po dalším sečení opět nechtěla nastartovat. Ihned byl kontaktován prodejce - Jaromír David NAMIR, kde byla dohodnut hned na první pracovní den vrácení sekačky a vyřízení reklamace. V rámci zakoupené služby PROFISERVIS byla zdarma poskytnuta sekačka jiná, po dobu než bude vrácena zakoupená sekačka z opravy. Po 39 dnech, v době naší dovolené mimo ČR, nám byla odesláno prodejcem NAMIR přes sms zprávu sdělení, že sekačka je opravená a můžeme si ji vyzvednout (přestože byla předem dohodnutá a v rámci Profiservisu zdarma zajištěná doprava na místo). Po návratu jsme ihned prodejce kontaktovali, který přislíbil, že nám sekačku přivezou. Nestalo se. Druhý telefonát probíhal obdobně. Opět slíbili, opět nepřivezli. Zaslali jsme tedy písemně Odsoupení od smlouvy pro nedodržení zákoného termínu reklamace s požadavkem vrácení kupní ceny ve lhůtě 15 dní.
Prodejce odmítá celou záležitost řešit a i se vůbec písemně vyjadřovat k mému odstoupení od smlouvy s odkazem na to, že reklamace nebyla uznána, v důsledku toho, že šlo o vadnou svíčku, která je spotřebním materiálem. Požadoval okamžitě vrátit zapůjčenou sekačku. Tu jsme obratem vrátili, peníze nám odmítl vydat.
Prodejce tak porušil hned několikrát právní předpisy, udává jiné podmínky při prodeji nežli ve skutečnosti poskytuje a jeho chování k zákazníkovi je nesolidní. Proto požaduji vrácení kupní ceny.
Sekačka AL-KO Highline 525 VS, služba Profi servis Namir
Vrácení kupní ceny.
|
Tweet |
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena (není rozhodné, zda prodávající reklamaci uznal nebo zamítl) bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Jak rozhodl Nejvyšší soud ČR v rozsudku sp. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 pojmu "vyřídit" odpovídají významově slova "urovnat", "uspořádat", popř. "vybavit". Všem těmto výrazům je společné to, že ten, kdo v tomto smyslu jednal, docílil stavu, v němž se již nebude muset "vyřízenou" věcí zabývat. S přihlédnutím k vysvětlenému významu použitého pojmu "vyřídit" lze logickým výkladem daného ustanovení dojít k závěru, podle něhož přijal-li prodávající od spotřebitele, který jej kontaktoval, věc k reklamaci, pak k vyřízení reklamace dojde až v okamžiku, kdy prodávající spotřebitele vyrozumí (ať už písemně nebo osobně) o tom, jakým způsobem byla reklamace vyřízena (tedy zda byl s reklamací úspěšný či nikoli). Teprve tehdy je možno reklamaci považovat za vyřízenou - prodávající se jí již nebude muset zabývat. Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet následující den po uplatnění reklamace, pokud její poslední den připadá na víkend či svátek, prodlužuje se lhůta až do následujícího pracovního dne. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má pak právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.
Pokud bylo takto odstoupeno od smlouvy, ale společnost stále nevrátila spotřebitelce peněžní prostředky, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz