Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
na onci minulého týdne jsem přes společnost MALL.CZ objednal zahradní sekačku RIWALL. Je pravda, že jsem váhal, protože tuto značku neznám, ale uvěřil jsem obrázkům, zajímavě vypsaným technickým datům a v neposlední řadě pozitivním reakcím.
Za sekačku jsem zaplatil předem.
Včera jsem obdržel zásilu doručeno společností PPL. Sekačku jsem vybalil a při sestavování jsem postupně začal nacházet spoustu věcí, které se mi nelíbili. Na plastovém krytu sání škrábanec hluboký 1 mm v délce 3,5 cm, na druhé straně promáčklá a odřená ochrana kolem výfuku. Vše dorazila nemožnost sekačku sestavit, protože zcela nepasovaly otvory pro uchycení držadla.
Při vyndavání sekačky (byl jsem na to sám a sekačka váží 42 kg) jsem musel po krajích rozříznout u krajů obal. Jinak prostě vyndat nešla.
Dnes jsem šel zboží vrátit na plzeňskou pobočku MALL.CZ. Předpokládal jsem bezproblémové vyřešení reklamace a vrácení peněz na účet. ALE....
První otázka se týkala, jestli jsem sekačku zprovoznil. Odpověď byla NE. I díky nemožnosti ji sestavit.
Dále jsem byl upozorněn přebírající dámou, že mi strhnou 10% z ceny za poškození obalu (to je bratru více než 700 Kč). To ouž mně rozčílilo a snažil jsem se ohradit s tím, že to co mi poslali vůbec neodpovídá kvalitě, kterou jsem "vyčetl" z webové nabídky MALLu. Dále jsem upozornil na to, že jsem musel sednout do auta a dojet z Klatov do Plzně, což mně stálo čas i peníze na PHM. Paní mi následně upozornila na jakési ujednání (pravidla) o poškození obalu. A snížila mi pokuta za rozříznutý obal na 300 Kč (cca 5%). Protože mi v dané chvíli nic jiného nezbývalo podepsal jsem ji protokol s rušně dopsanou pokutou za poškozený obal.
Nedá mi to, abych nedopsal, že v minulosti mi od MALLu bylo několikrát doručeno "NOVÉ" zboží, u kterého obal jako nový rozhodně nevypadal.
Vadí mi i to, že nemohu zadat hodnocení na MALL. Na kvalitu zboží a jejich přístup k vracení zboží. Pak se není, že u všeho mají 4-5 hvězdiček a samé vysmáté zákazníky.
Zahradní sekačka RIWALL
Požaduji vrácení celé částky. Tedy včetně 300 Kč za obal, který si myslím, že mi byl neoprávněně naúčtován.
|
Tweet |
V případě koupě přes internet má spotřebitel právo si zboží běžným způsobem doma prohlédnout a vyzkoušet. V případě odstoupení pak spotřebitel vrací zboží i když si jej prohlédl, vyzkoušel a prodejce je povinen takové zboží přijmout.
Spotřebitel je však povinen vrátit jej ve stejném stavu, včetně originálního obalu. Pokud spotřebitel obal částečně znehodnotil při nakládaní s ním, tak je prodejce i tak povinen zboží přijmout a vrátit spotřebiteli peníze, avšak má právo strhnout si částku přiměřenou porušené krabici.
Evropská směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU o právech spotřebitelů v bodě 47 preambule stanoví: „Aby se spotřebitel obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, měl by s ním nakládat a zkontrolovat je jen takovým způsobem, jaký by mu byl umožněn v prodejně.“ V prodejně (kamenném obchodě) zákazník nebude postupovat tak, že zboží vybalí z krabice a tu následně poškodí. Pokud tedy prodejce obdrží od spotřebitele zboží s poškozeným originálním obalem, má právo na přiměřenou náhradu za to, že neoriginálně zabalené zboží (zboží s poškozenou krabicí) nebude možné prodat za plnou cenu. Přesná výše takové náhrady nikde stanovena není. Výši slevy lze určit podle dosavadních zkušeností s poptávkou zákazníků po zboží bez originálního zabalení, popřípadě s poškozeným obalem.
Při vracení všech peněžních prostředků včetně nákladů na dodání, které byly od zákazníka na základě smlouvy přijaty, si může podnikatel danou částku odečíst (jednostranně započíst) a zákazníkovi vrátit nižší částku (§ 1982 až § 1991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Každý takový postup je nutné zákazníkovi odůvodnit. Nebude-li s výší vrácené částky souhlasit, může se obrátit na Českou obchodní inspekci, která od února letošního roku zajišťuje mimosoudní řešení spotřebitelských sporů, případně postupovat soudní cestou.
Vážený pane Králi,
Vaší objednávku a postup vrácení jsem konzultovala s kolegy z reklamačního oddělení a ze strany pracovnice,na dané výdejně, nedošlo k žádnému pochybení.
V případě, že zákazník vrací výrobek ve 14 denní lhůtě, je potřebné, aby byl výrobek zabalen v originálním obalu, který byl neměl být jakkoliv poškozen.
Samozřejmě má zákazník také nárok vrátit zboží bez originálního obalu či v poškozeném obalu, v tomto případě si ale naše společnost může vyžádat úhradu nákladů, které vznikly na základě uvedení výrobku do původního stavu, ve kterém Vám byl dodán.
Je mi líto, že Vám nemohu vyjít vstříc v případě žádosti o vrácení stržené částky za poškozený obal výrobku.
Děkuji Vám za pochopení a přeji hezký den.
Kristina Svatíková
overeno@mall.cz
Zajímala by mně otázka udělování hvězdiček k výrobku. Proč nemohu přidělit hvězdičkové hodnocení k tomuto výrobku. Z mého pohledu je značný rozdíl mezi obrázky a popisem a reálným pohledem na sekačku. Mohlo by to pomoc vyhnout se chybnému nákupu dalším zákazníkům. Navíc to narušuje mojí důvěru v celý systém hvězdiček a hodnocení. Prostě se zobrazují jen kladné komentáře.
Já udělal včera finální rozhodnutí dále na MALL.CZ nenakupovat.Přestože jsem na MALL.CZ utratil v minulosti hodně peněz (VIP zákazník), tak po tomto již druhém incidentu, ztratili zcela mojí důvěru.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.