Společnost


Obchody 24 s.r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#12329Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 29 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.09.2016, před 8 lety

Dana Zieglerová

Znění stížnosti

Dobrý den, jsem postarší osoba v důchodu a obracím se na Vás v dobré víře mi pomoci. 20.09.2013 jsem od společnosti OBCHODY 24.cz zakoupila krbová kamna VEGA od výrobce HS FLAMINGO Broumov s pěti letou zárukou. Kamna byla umístěna v obývacím pokoji rodinného domku, kde od rána až po pozdní večer svítí sluníčko, v chladných dnech a v zimě je domek vytápěn plynovým ÚT. Kamna byla uvedena do provozu na zimu 2015 a do té doby byla v perfektním stavu. Zhruba po dvou měsících od prvního zatopení se z otvorů táhel P-S, v prostřihu HS FLAMINGO, zpoza skla a na pantech dvířek začaly dělat malé bouličky, které po ošetření kamen od prachu začali praskat a odlupovala se samovolně barva. Při ošetřování skla doporučeným čističem se objevila i rez. Po skončení topné sezony jsem kamna reklamovala u prodejce, ten 5ti letou záruku popřel a výrobce se nenamáhal v uznané reklamaci kamna ani osobně prohlédnout, vyžádal si pouze ode mne foto kamen a z nekvalitní fotografie pořízené starým telefonem reklamaci zamítl, a to z údajného umístění kamen v prostoru se zvýšenou vlhkostí a že jsem poškodila povrchovou celistvost nástřiku. Toto prý není vada , ale následek mé nesprávné údržby a počátek mechanického poškození, které bohužel nekryje záruka, a tak mi poslali sprej, abych si tu hrůzu v záruce, jak to nazvali, přestříkala sama. Nekoupila jsem si drahá kamna abych s nimi topila ve chlévě, či po nich ryla ornamenty, ale aby mi co nejdéle a kvalitně sloužily. 28.06.2016 mi osobně volal ředitel firmy pan Radek Šuda a nabídl mi opravu za mých 2000 Kč a vyhrožoval, že pokud tuto podmínku nepřijmu, zůstanou mi kamna v takovém stavu v jakém zrovna jsou, což jsem pochopitelně odmítla, neboť kamna jsou stále v záruce, a jak mi sdělil odborník, kamna byla nekvalitně před jednoduchým nástřikem barvy velmi nekvalitně ošetřena. Děkuji a s přáním hezkého dne Zieglerová Dana


Produkt

Krbová kamna VEGA , výrobní číslo 1979


Požadované řešení

Nejlépe vrátit peníze anebo perfektní opravu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.9.2016 11:51, před 8 lety

Reklamaci je povinen spotřebitel vždy uplatnit u prodávajícího, který mu zboží prodal, protože to on za jeho bezvadnost odpovídá. Pokud byla sjednána smluvní prodloužená záruka, která jde nad rámec zákonné záruky, bude rozhodné, jaké její podmínky byly sjednány.

V občanském zákoníku, je uvedeno: "Požádá-li o to kupující, potvrdí mu prodávající v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti v případě vadného plnění. Prodávající má povinnosti z vadného plnění nejméně v takovém rozsahu, v jakém trvají povinnosti z vadného plnění výrobce. V potvrzení uvede i své jméno, sídlo a identifikující údaj, popřípadě i další údaje potřebné ke zjištění jeho totožnosti."

Z výše uvedeného vyplývá, že prodávající má povinnost potvrdit spotřebiteli na požádání prodlouženou záruku. Informace uvedené na webu podnikatele jsou pro něj závazné. Pak je třeba trvat na potvrzení záruky v délce 5 let. Je dobré si udělat print screen, z něhož vyplývá, že se prodejce zavázal poskytnout delší smluvní záruku v době prodeje.

Jelikož bylo zboží zakoupené před účinností v současnosti platného občanského zákoníku z. č. 89/2012 Sb., tak se právní vztahy založené kupní smlouvou budou řídit zákonem č. 40/1964 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“). Podle § 616 odst. 2 občanského zákoníku musí mít prodávaná věc jakost a užitné vlastnosti kupní smlouvou požadované, prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá. Není-li tomu tak, je věc vadná a spotřebitelka může žádat nápravu. Záruka se však nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. Bude tedy záležet také na povaze vady (zda se jedná o skrytou vadu nebo o obvyklé opotřebení).

Spor ohledně kvality použitého materiálu na výrobu věci, popřípadě provedení věci, by bylo možné rozhodnout na základě odborného posudku. V případě soudního sporu by musela spotřebitelka prokázat, že věc vadná byla. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena s náležitou péčí, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek, že výrobek byl vadný, může spotřebitel požadovat nápravu. Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2017 08:23, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.