Společnost


AUTOSTYL a.s.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#12332Koupě ojetého vozu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 1 den

Detail stížnosti

Publikováno
14.09.2016, před 8 lety

Jan Hoffinger

Znění stížnosti

Dobrý den, prosil bych o pomoc ohledně mého případu s tímto prodejcem vozů který patří do skupiny ŠKODA PLUS.
Na inzerátu sauto.cz, jsem našel vozidlo Škoda Superb, rok výroby 2004, stav velmi dobrý, s maximální výbavou.Když sem se jel podívat na vozidlo, tak auto mělo jasné kosmetické vady ale jak se říká motoricky bylo dobré, akorát se klepal volant když se brzdilo, ale prodejce mi tvrdil že vozidlo má jen špatné kotouče.Vozidlo sem se rozhodl koupit. Už při podpisu smlouvy přišel první zádrhel, kde mi sdělil prodejce, že vozidlo není rok výroby 2004 ale 2002, nechtěl jsem to řešit protože jsem byl už rozhodnutý, že si toto vozidlo koupím, tudíž sem zaplatil na místě 125 000 kč. Podepsal kupní smlouvu, a s vozidlem odjel.Po cestě domů se mi rozsvítila kontrolka motoru, a při tankovaní sem si všiml že se sama od sebe otevírá víčko od nádrže a blbne elektronika ve dveřích řidiče. Nejlepší bylo když sem dojel do prvního servisu, kde mi řekly že sou velké vůle na dolních, a stržené silentbloky na horních ramenou, a proto se klepe volant při brzdění. Oprava ramen s originálními díly je drahá.Další věc je, že sem onemocněl po koupi vozu, tudíž se to celé protáhlo.Když sem sdělil prodejci že chci auto vrátit do měsíce, tak mi řekl, že mi ho vrátí ale za každý den co jsem měl vozidlo mi odečtou 1100,- za den z pořizovací ceny jako ,,půjčovné",nebo mi nabídl druhou variantu, ať auto přivezu, že se na to podívají.Souhlasil jsem, a auto sem dovezl na celý den.Vozidlo mi vrátily s tím, že byla znečistěná nějaká součást na motoru, že ji vyčistily a že je to v pohodě a kontrolka nesvítila.Po pár dnech se mi na přístrojové desce opět rozsvítila kontrolka motoru a oni mi řekly ať to znovu přivezu, jenomže když spočítám všechny starosti, opravy co budu muset udělat,a co projezdím do Trutnova tak se mi to nevyplatí, a autu již jak se říká naprosto nevěřím.Myslím že Autostyl Trutnov" jako člen skupiny ,,ŠKODA PLUS" by neměl prodávat takové vozy a nebo dělat takové finty na zákazníky.U všeho byl můj bratr, který by mohl sloužit jako svědek.Chci se zeptat, na pár otázek.Může mi autobazar když chci vrátit vozidlo účtovat půjčovné za každý den co jsem vlastnil vozidlo ? Bere se můj případ jako skrytá závada ? a když mi vozidlo opraví, a rozsvítí se kontrolka znovu, což bude třetí reklamace stejné chyby, mám nárok na vrácení celé původní částky ? předem velice děkuji za jakoukoliv pomoc, na vozidlo jsem si ještě něco málo půjčil a auto se dá říct že je nepojízdně,tudíž nevím co mám dělat.Zatím se chci jen informovt na možnosti.Jakékoliv informace nebo naskenovaní dokumentů rád dopošlu. Předem velice děkuji.Jan Hoffinger.


Produkt

vin code : TMBBT63U239026861


Požadované řešení

Vrácení celé původní částky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.9.2016 17:39, před 8 lety

Pokud by se spotřebitel domluvil s prodávajícím na zrušení smlouvy, bude záležet, jaké podmínky této dohody byly sjednány. Jednou z podmínek by tedy mohla být, aby spotřebitel prodávajícímu zaplatil určitou částku jako odstupné. Bude ale záležet na spotřebitelovi, zda na takovou podmínku přistoupí.

Při koupi spotřebního zboží obchodník odpovídá spotřebiteli, že věc má vlastnosti, které byly sjednány nebo se dají očekávat a to i v případě, že předmětem koupě je použitá věc. Prodávající neodpovídá pouze za vadu, na kterou spotřebitele před uzavřením smlouvy upozornil. Spotřebitel je oprávněn věc reklamovat v době dvaceti čtyř měsíců od jejího převzetí. Jelikož se v daném případě jedná o použitou věc, mohly si smluvní strany ujednat zkrácení doby na uplatnění reklamace a to až na jednu polovinu zákonné doby (tedy na dvanáct měsíců).

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel požadovat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu. Byla-li reklamace uznána jako oprávněná, má spotřebitel právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění práva z vadného plnění dle § 1924 občanského zákoníku. Zákon nestanoví, co se považuje za účelně vynaložené náklady, měly by to však být ty nejnižší nutné k tomu, aby mohlo být právo z vadného plnění uplatněno (např. cestovné).

Nemůže-li spotřebitel věc řádně využívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad, má opět právo od smlouvy odstoupit (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3388/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-z-duvodu-opakovani-vady-ci-pro-vetsi-pocet-vad).

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci.

Prodávající je také povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel reklamaci uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání. Pokud prodávající toto potvrzení nevydá, porušil tím společnost svou zákonnou povinnost dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Za takové jednání může být společnosti udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že podnikatel porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2017 13:27, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.