Počet nahlášených stížností: | 72 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Hezký den, v obchodě jsem zakopupil trekovou obuv. Bohužel po půl roce používání se vypáral šev. Zboží jsem proto reklamoval. Reklamace byla po měsíci uznána a zboží bylo opraveno. Nicméně při přebírání zboží na zpět jsem si všiml, že zboží je sešito chybně a to tak, že by spravený šev při nošení tlačil do nohy, což u bot využívaných při vysokohorské turistice je velmi nepraktické a tyto boty by nebylo možné nosit. Zboží jsem tedy nepřevzal a nyní po měsíci jsem se byl zeptat, jak to vypadá s reklamací opravy. Bylo mi řečeno, že zde není žádná lhůta a že se časem společnost ozve. Pokud by tak neučinili třeba do 3 měsíců, mám se zastavit. Toto jednání mi přijde velmi zvláštní, boty již dva měsíce nemohu využívat a nevím, zda si koupit nové, či tyto budou spraveny.
Merell obuv, velikost 10, barva hnědá, J155078C
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost se při reklamaci vypořádat s vytýkanou vadou. Přetrvává-li vytýkaná vada i po vyřízení reklamace (opravovaný šev boty stále neodpovídá vlastnostem, které věc měla při jejím převzetí) a společnost se s touto vadou během reklamace nevypořádala, nebyla reklamace vyřízena řádně. Nebyla-li vada odstraněna ani ve zbytku 30 denní lhůty pro vyřízení reklamace, vznikl spotřebiteli nárok na odstoupení od kupní smlouvy, neboť reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.
Vzor pro odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.