Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Můj partner Michal Mašek, dne 18.5.2013 zakoupil v M.A.T. Železářství na adrese Lochotínská 24, 30100 Plzeň motorový kultivátor Hecht 761.
Při prodeji mu bylo oznámeno, že před použitím tohoto stroje je nutno naplnit obě nádrže, jak palivovou, tak olejovou. Rovněž mu bylo řečeno, že případné reklamace řeší servis na ul. Koterovská 8 pana Milana Princla. Na doporučení prodavače Železářství M.A.T. s tímto strojem zároveň zakoupil i olejový 1l. kanystr Castrol Garden 4T. Následující den partner tento stroj smontoval dle návodu, naplnil benzínovou nádrž a poté, co chtěl naplnit olejovou nádrž, na spodní rysce měrky této nádrže zjistil, že v této nádrži již nějaký bezbarvý olejnatý obsah je. Množství oleje si nám dle měrky zdálo nedostatečné, tak jsme se snažili doplnit nádrž zakoupeným olejem. Jelikož došlo k úplnému zaplnění nádrže, museli jsme přebytečný olej odlít. Poté jsem stroj používal dle jeho účelu na svém záhonu po dobu nejdéle 15 minut kdy došlo k náhlému zastavení stroje. Pokusy o znovunastartování stroje selhávaly z důvodu nemožnosti vytažení startovacího lanka. Jelikož byla ten den neděle odpoledne nemohli jsem již tuto událost řešit s prodejcem. Partner zavolal kolegovi a poprosil ho o odvoz tohoto stroje do výše zmíněného servisu. Odvoz proběhl 22.5.2013, po vyprázdnění benzínové nádrže. Servis se k tomuto vyjádřil dne 10.6.2013, kde konstatuje prázdné nádrže při přejímce stroje a zalepení pístu žlutou mazlavou hmotou. Od té doby máme stroj pořád v servisu, který za jeho opravu požaduje zaplacení a vzhledem k tomu, že je stroj pořád u nich tak nejspíše bude chtít i nějaký obnos za skladování našeho stroje. Jelikož máme stroj v záruce nehodláme za to platit, ale prodejce se k tomu postavil také odmítavě. Tvrdí, že jestli v olejové nádrži něco bylo tak to není jeho chyba, ale nejspíše chyba výrobce. Výrobce ale na naší žádost o vyřešení reklamace také nereaguje. Všem zúčastněným stranám jsme zaslali email a také doporučený dopis s prosbou o vyřešení oprávněné reklamace (10.7.2013) a stále nemáme žádnou odpověď. Nevíme co máme dělat dál a jak se bránit. Poraďte nám, prosím.
Předem velice děkuji. Mariana Shchelkova
Chceme dostat náš kultivátor opraveny zpátky a nechceme platit za to, co jsme nezpůsobili.
|
Tweet |
V tomto případě lzte uplatňovat rozpor s kupní smlouvou podle § 616 občanského zákoníku. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak podle § 616 odst. 4 občanského zákoníku. Z toho vyplývá, že prodejce by musel prokázat, že se daná kapalina v kultivátoru nevyskytovala již při převzetí. V případě, že prodejce poskytuje mimozáruční opravu, je zapotřebí, aby byl spotřebitel informován o ceně takové opravy a aby placenou opravu odsouhlasil. Pokud spotřebitel takovouto opravu neodsouhlasil, má nárok, aby mu byla věc vydána ve stavu, ve kterém ji předával k reklamaci, popřípadě, aby za zásah do výrobku nebylo nic účtováno.
Společnost M.A.T. Group, s.r.o. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.