Počet nahlášených stížností: | 110 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Tento týždeň sme boli na dovolenke v Českom švýcarsku a v autobusoch BusLine sme si všimli, že niektorí šoféri nemeckým turistom nevydávajú jízdenky. Navyše, keď od nemeckých príjmajú platbu v eurách, účtujú im výrazne vyššie ceny - nemeckí turisti nemôžu zistiť, aká je skutočná cena, keďže nedostanú jízdenku.
Napríklad za trasu z Hřensko-Pravčická Brána do Hřenska-Střed vyberal šofér od Nemcov 1EUR na osobu - čo je viac ako dvojnásobok skutočnej ceny.
Máme poznačené konkrétne autobusy, kde sme takéto chovanie vodičov zaznamenali. Ale nechceme ublížiť niekoľkým konkrétnym ľuďom, keďže zjavne ide o rozšírený jav.
BusLine, České Švýcarsko
Spoločnosť by to mohla riešiť vlastnými kontrolami alebo umiestnením viditeľných upozornení v Nemčine, že vodič musí vydať jízdenku a aké sú ceny v eurách.
|
Tweet |
Stížnosti směřující vůči nedodržování vnitřních předpisů společnosti je vhodné a účelné směřovat přímo na konkrétního dopravce prostřednictvím jeho zákaznické telefonní linky či webového formuláře na stránkách http://www.busline.cz/cz/napiste-nam.html.
Zaměstnanec dopravní společnosti jedná za společnost, která by měla mít zvýšený zájem na řádném plnění pracovních povinností. Z tohoto důvodu doporučujeme obrátit se se stížností přímo na společnost, která zajisté bude mít zájem na přijetí účinných opatření k nápravě k zamezení krácení tržeb společnosti, rovněž i na náležité kvalitě služeb, neboť cestující se při uvedeném porušování povinností řidiče nemají při případné přepravní kontrole čím prokázat a platí zbytečně pokutu, i když už řidiči zaplatili. Cestující proto oprávněně musí na toto porušení povinností řidiče upozornit dopravce. Nevydání jízdenek řidičem představuje porušení pracovní kázně a dopravce bude řešit situaci v rámci pracovněprávních předpisů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.