Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:708
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:15
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

54%
46%
Toto skore je založeno na 147 stížnostech.

#12346Neuznání odstoupení od smlouvy k mobilnímu telefonu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

6 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.09.2016, před 8 lety

Ondra Bejbl

Znění stížnosti

Dobrý den,
8.4. 2016 jsem reklamoval telefon s následujícími vadami: Odchlipující se display, netěsnící kryt konektoru nabíjení a nefunkční tlačítko na zapnutí/vypnutí ... reklamace byla uznána
1.7.2016 reklamace odlepující se zadní strany ... požadováno vrácení peněz z důvodu 4. vady ... zamítnuto a pouze opraveno
5.9.2016 reklamace opět odlepující se zadní strany ... požadováno vrácení peněz z důvodu 3. opakující se vady - ztráty vodotěsnosti telefonu ... opět zamítnuto a pouze opraveno

Podle všeho mám nárok na odstoupení od kupní smlouvy, což bohužel Vodafone nechce uznat s tím, že dbá na rozhodnutí servisu Arvato.

Prosím tedy o pomoc s řešením mého problému


Produkt

Sony Xperia Z3 (D6603)


Požadované řešení

odstoupení od kupní smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.9.2016 10:32, před 8 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci, posoudí prodávající povahu vady (to samé platí ohledně pověřeného servisu) a na základě tohoto posouzení reklamaci buď uzná a vadu odstraní, nebo reklamaci zamítne. Pokud dojde k zamítnutí reklamace, měl by prodejce spotřebitele o svém stanovisku informovat a případně mu nabídnout provedení mimozáruční opravy. Spotřebitel se na základě této informace rozhodne, zda s mimozáruční opravou bude souhlasit, nebo zda si zboží převezme neopravené a bude například kontaktovat soudního znalce a rozporovat zamítavé stanovisko prodejce.

Pokud prodejce vadu bez vědomí a souhlasu spotřebitele odstranil, může spotřebitel trvat na tom, že reklamaci fakticky uznal a je tedy povinen uznat ji i formálně.

Pokud tedy došlo v rámci zamítnuté reklamace výrobku k jeho opravě bez souhlasu spotřebitele, je takový úkon považován za disimulovaný s tím, že se prodejce snaží omezit práva spotřebitele plynoucí ze zákonné úpravy. V každém případě není prodávající oprávněn provádět na zboží jakékoli mimozáruční opravy, a to ani bezplatné. Pokud reklamaci neuzná, není možné bez souhlasu spotřebitele poskytnout mimozáruční servis. Spotřebiteli tím totiž prodávající fakticky znemožňuje rozporovat důvody zamítnutí reklamace a požadovat odstoupení od smlouvy v případě opětovného výskytu vady. Takové jednání ze strany prodávajícího lze považovat za obcházení zákona. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Žádat odstoupení od smlouvy a vrácení peněžních prostředků je možné v případě, není-li možné věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě. V praxi to znamená, že pokud je zboží reklamováno 3x pro stejnou vadu a reklamace byly uznané, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků.

Požadovaný způsob vyřízení reklamace je třeba určit při jejím uplatnění. O tomto by měl být spotřebitel řádně poučen prodávajícím (dle § 13 zákona o ochraně spotřebitele). Pokud spotřebitel nebyl informován o svém právu na odstoupení od kupní smlouvy, jde to k tíži prodávajícího (a to i v případě, pokud k vyřízení reklamace byla určena třetí osoba).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.9.2016 10:51, před 8 lety

Hezký den, pane Bejble,

obecně platí, že možnost výměny nebo odstoupení od kupní smlouvy můžete využít, pokud se na telefonu vyskytne 3. stejná nebo 4. různá závada (uznaná v rámci reklamace).

Neznám tuto konkrétní situaci, ale pokud nesouhlasíte s postupem kolegů v prodejně, můžete požádat o stanovisko přímo naše Reklamační oddělení. Kolegy můžete kontaktovat přes on-line formulář na https://dotazy.vodafone.cz/app/complaint. Vše prověří a odpovědí nejpozději do 30 dní (obvykle dříve).

Přeji vám pěkný den.

Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
20.9.2016 10:05, před 8 lety


Ondra Bejbl

Dobrý den,
reklamační oddělení jsem zkontaktoval, nárok na odstoupení od KS opět neakceptován.

Shrnu to tedy ještě jednou:

První reklamace - odchlípnutý display (ztráta vodotěsnosti), netěsnící kryt konektoru (ztráta vodotěsnosti)
Druhá reklamace - odchlípnutý zadní kryt (ztráta vodotěsnosti)
Třetí reklamace - odchlípnutý zadní kryt (ztráta vodotěsnosti)

Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci, což vodotěsnost telefonu je. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována.

Dle § 622 odst. 2 občanského zákoníku tedy nárok na odstoupení od KS mám. Stále tedy nechápu, proč jsou s tím ze strany Vodafonu takové potíže.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.9.2016 00:13, před 8 lety

Nemůže-li spotřebitel věc využívat pro opakovaný výskyt vady po opravě, má právo od smlouvy odstoupit. Za opakovaný výskyt vady po opravě se považuje, pokud se na zboží objeví stejná vada, která již byla dvakrát v minulosti odstraňována. Pro rozhodnutí, zda se jedná o stejnou vadu, je rozhodující stejný projev vady. Byla-li tedy věc již 3 krát úspěšně reklamována pro stejnou vadu, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit.

Stížnost přeřazujeme na společnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.9.2016 08:00, před 8 lety

Hezký den, pane Bejble,

pokud jste kontaktoval naše Reklamační oddělení, jak jsem vám doporučoval, je toto stanovisko za Vodafone konečné, já ho změnit nemohu. Je mi líto, že pro vás nebylo příznivé.

Přeji vám pěkný den.

Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
22.9.2016 08:59, před 8 lety


Ondra Bejbl

Hodnocení:

Komentář: Reklamační oddělení ještě jednou případ přehodnotilo, bohužel, opět se stejným výsledkem. Děkuji dTestu za pomoc, na kterou očividně společnost Vodafone nebrala ohled. Nyní budu muset přemýšlet o alternativním řešení.