Počet nahlášených stížností: | 29 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý dne,dne 9.8. jsem si objednala od společnosti Mt.nábytek postel za 9 832,-,peníze byly zaslány předem. Došel mi mail,že do 31.8. bude postel dodána. Když volám na informace,tak se stále jen omlouvají,že jim dodavatel ještě nic nenaskladnil a at vyčkám,že se včas ozvou. Jde o to,že syn je momentálně bez postele jelikož jsme se stěhovali a objednávali nábytek tak aby došel včas. Nyní je 15.9. a postel nikde. Předem děkuji za pomoc Jirásková
Dětská postel s přistýlkou Sinoma
Dostat slevu za tak dlouhé čekání a dodání pokud možno do 20.září 2016.
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat veškeré zboží, k jehož dodání se v kupní smlouvě zavázal. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení s plněním závazku. Prodlení obecně nemá žádný vliv na trvání dluhu, to znamená, že i po vzniku prodlení dluh trvá a dlužník je povinen plnit. S prodlením však přichází specifické postihující následky jako povinnost zaplatit smluvní pokutu, pokud byla ve smlouvě sjednána, povinnost k náhradě škody, která prodlením může věřiteli vzniknout, rovněž i právo věřitele odstoupit od smlouvy ohledně nedodaného zboží.
Jestliže kupující nevyužil možnost odstoupit od smlouvy, kterou mu přiznává § 1978 obč. zák., lze po prodávajícím požadovat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s nesplněním smluvních povinností v řádném termínu.
Povinnosti k náhradě se škůdce zprostí, prokáže-li, že mu ve splnění povinnosti ze smlouvy dočasně nebo trvale zabránila mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na jeho vůli. Překážka vzniklá ze škůdcových osobních poměrů nebo vzniklá až v době, kdy byl škůdce s plněním smluvené povinnosti v prodlení, ani překážka, kterou byl škůdce podle smlouvy povinen překonat, ho však povinnosti k náhradě nezprostí.
Bude tedy záležet především na možnosti prokázat, zda spotřebiteli reálně škoda vznikla.
Spotřebitelkou zmiňovaná sleva za pozdní dodání zboží nároková není. Lze se s prodejcem dohodnout na případné slevě, jako alternativě k odstoupení od smlouvy, nicméně bylo by to možné až při vzájemném souhlasu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.