Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Penny Market Lomnice nad Popelkou
“Tento týden od pondělí 12.10. 2016 sleduji cenu piva KRUŠOVICE 12°, měla být v akci za 7,90,- Kč. Ale i ve středu zůstala cena na 14,90,- Kč. Nakoupil jsem několik piv a upozornil na nezměněnou cenu. Prodavačka mě odkázala na jednání u kasy. Tam mi bylo ale sděleno, že zvýšená cena je normální. A prý i kdyby byla v akci, ve středu se ceny už vrací do normálu. Je takové jednání prodejců možné? Pokud je cena v rozdílu oproti udání daného letáku, pak je to podle mě klamání zákazníků. Jinak nevím?..”
15. září
Prosím o odpověď, děkuji
Solidní jednání
|
Tweet |
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí být klamavá, tedy způsobilá uvést spotřebitele v omyl ohledně ceny výrobku. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení § 5, § 12 zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.