Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 14.9. jsme u vás objednali ledničku, objednávka má číslo 161070815, a to s dopravou do bytu.
Večer téhož dne přišla SMS zpráva, že lednička bude dopravena dnes mezi 8.3O až 9.45 hod.
Nikdo nepřijel, odpoledne přišla mailová zpráva, zboží bude zasláno z prodejny v Holešovicích, a časový termín byl 15.30 hod. Opět nikdo nepřijel.
Situace je pro nás značně nepříjemná, protože starou ledničku jsme již ráno odstavili a v panujících horkách jsme přišli o možnost chlazení potravin.
Vyzvednutí zboží v Holešovicích nepřichází pro nás v úvahu, spoléhali jsme na nabízený dovoz zdarma.
Trváme proto na okamžitém doručení objednaného zboží a informování o čase dovozu.
Bareš
okamžitý dovoz objednaného zboží
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat veškeré zboží, k jehož dodání se v kupní smlouvě zavázal. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení s plněním závazku. Prodlení obecně nemá žádný vliv na trvání dluhu, to znamená, že i po vzniku prodlení dluh trvá a dlužník je povinen plnit. S prodlením však přichází specifické postihující následky jako povinnost zaplatit smluvní pokutu, pokud byla ve smlouvě sjednána, povinnost k náhradě škody, která prodlením může věřiteli vzniknout, rovněž i právo věřitele odstoupit od smlouvy ohledně nedodaného zboží.
Jestliže kupující nevyužil možnost odstoupit od smlouvy, kterou mu přiznává § 1978 obč. zák., lze po prodávajícím požadovat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s nesplněním smluvních povinností v řádném termínu.
Povinnosti k náhradě se škůdce zprostí, prokáže-li, že mu ve splnění povinnosti ze smlouvy dočasně nebo trvale zabránila mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na jeho vůli. Překážka vzniklá ze škůdcových osobních poměrů nebo vzniklá až v době, kdy byl škůdce s plněním smluvené povinnosti v prodlení, ani překážka, kterou byl škůdce podle smlouvy povinen překonat, ho však povinnosti k náhradě nezprostí.
Bude tedy záležet především na možnosti prokázat, zda spotřebiteli reálně škoda vznikla.
Lze se rovněž s prodejcem dohodnout na případné slevě, jako alternativě k odstoupení od smlouvy, nicméně bylo by to možné až při vzájemném souhlasu, neboť sleva nároková ze zákona není.
Vážený pane Bareši,
velmi se omlouvám za opožděnou reakci na tomto portálu.
Prověřovala jsem Vaši objednávku a pravděpodobně došlo k nedorozumění nebo překliknutí při jejím vytváření, s volbou vyzvednutí na pobočce Holešovice jsme ji již obdrželi.
Kolegové se s Vámi následně domlouvali na náhradní objednávce, nové zboží do ní však nebylo dočasně dostupné. Na základě Vaší žádosti jsme Vám platbu za původní objednávku převedli na Alza Kredit, který jste již využil na nákup nového zboží.
Velmi mě mrzí, že objednávka neproběhla k Vaší spokojenosti. Zároveň jsem moc ráda, že dodání nové objednávky proběhlo včas. Věřím, že v budoucnu budete mít s nákupem u nás již jen pozitivní zkušenost.
Děkuji za pochopení a přeji pěkný den,
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.