Společnost


Magoya, spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#12363Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 30 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.09.2016, před 8 lety

František Zunt

Znění stížnosti

22.7.2016 jsem uplatnil reklamaci na zakoupené zboží - polykarbonát - B10/30 - 2,1x3m /2ks zakoupené 28.2.2015 od firmy Magoya, spol. sr.o. Dodavatel nyní deklaruje na tento typ výrobku 2 roky záruku proti krupobití (v době nákupu deklaroval záruku 5 let na krupobití). K poškození došlo kroupami dne 21.7. 2016 - doloženo fotodokumentací. Reklamaci jsem uplatnil na reklamačním listu dodavatele a přiložením kopie objednávky, fotografiemi se zřetelným rozsahem poškození desek na střeše pergoly a fotografií se záběrem na kroupy.


Produkt

polykarbonátové desky - B10/30 - 2,1x3m /2ks zakoupené 28.2.2015 od firmy Magoya spol.sr.o.


Požadované řešení

Preferoval jsem způsob vyřízení reklamace výměnou. Dodavatel reklamaci 25.7.2016 reklamaci přijal s tím, ze ji předána reklamační výrobci do SRN.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.9.2016 09:42, před 8 lety

Pokud byla poskytnuta na výrobek smluvní záruka (záruka proti krupobití), musí spotřebitel pro uplatnění práva z vadného plnění splnit podmínky, které byly v rámci této poskytnuté záruky sjednány. Byla-li vada způsobena nesprávnou montáží věci a tato montáž byla provedena spotřebitelem, který nepostupoval dle pokynů uvedených k návodu k montáži, není za tuto vadu odpovědný prodávající. Postupoval-li však spotřebitel na základě nesprávných pokynů uvedených v návodu k montáži věci, nese odpovědnost za tyto nesprávné pokyny prodávající. Spotřebitel by v takovém případě musel doložit, že při montáži věci postupoval dle pokynů.

Spor ohledně kvality použitého materiálu na výrobu věci by bylo možné rozhodnout na základě odborného posudku. V případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že věc vadná byla. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena s náležitou péčí, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek, že materiál byl vadný, může spotřebitel požadovat nápravu. Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Při marném uplynutí 30 ti denní lhůty pro vyřízení reklamace zakládá § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele domněnku podstatného porušení smlouvy. Dojde-li k porušení smlouvy podstatným způsobem, může dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku druhá strana od smlouvy odstoupit. Uplynutí lhůty však z případné nikoli vadné věci vadu neudělá, pouze se presumuje podstatné porušení smlouvy, kdy je spotřebitel při podstatném porušení smlouvy oprávněn od smlouvy odstoupit.

Nedodržení třicetidenní lhůty je však porušením zákona o ochraně spotřebitele. Doporučujeme tedy podat podnět České obchodní inspekci jakožto veřejnému dozorovému orgánu, který může udělit podnikateli pokutu. Podnět lze podat na regionálním či ústředním inspektorátu České obchodní inspekce, či elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Aby měl prodávající povinnost peníze vrátit, musel by spotřebitel rozporovat vyřízení reklamace (tedy její zamítnutí) a prokázat, že reklamace měla být uznaná.

Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2017 13:35, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.