Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
1.7. mi volala slečna z westerfield s nabídkou, kterou jsem přijala. Zásilka mi ale byla doručena až v září a to již s upomínkou a poplatkem za prodlení. Takže z původně nabízených (pokud si pobře pamatuji) 29 Kč + poštovné a balné jsem musela zaplatit 487 Kč. Navíc mi slečna ze zákaznické podpory oznámila, že další balíček je na cestě. Neměla jsem tedy možnost zrušit další objednávku. Navíc datum splatnosti mělo být až v říjnu, proč tedy mám platit za prodlení o měsíc dříve? A jak je mmožné, že datum splatnosti prodlení je 23.8.2016, když tato faktura byla vystavena 9.9.2016?
Zboží nebylo nijak narušené, kromě otevření obalu, proto bych v ideálním případě ráda vše vrátila a dostala své peníze zpět. Děkuji, Ivana Halešová.
|
Tweet |
Smlouvu lze uzavřít i ústně po telefonu. Pokud spotřebitel v telefonickém hovoru odsouhlasí společnosti zaslání balíčku zdarma spolu s dalšími informacemi od podnikatele, uzavírá tím kupní smlouvu po telefonu (společnost si hovor nahrává a má o něm záznam). Z uzavřené kupní smlouvy plynou oběma stranám povinnosti stanovené v § 2079 odst. 1 občanského zákoníku. Jednou z těchto povinností je pro kupujícího i převzetí věci.
Dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, má spotřebitel právo do čtrnácti dnů od převzetí zboží od smlouvy odstoupit. Pokud by společnost spotřebitele na toto právo neupozornila, dle ustanovení § 1829 odst. 2 téhož zákona se tato lhůta prodlužuje na rok a čtrnáct dní.
Spotřebiteli doporučujeme v tomto případě sepsat odstoupení od smlouvy. Zároveň doporučujeme udělat si kopii dopisu o odstoupení od smlouvy. Dopis poslat na adresu Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2, doporučeně s dodejkou. Spotřebiteli by měla zůstat kopie dopisu s odstoupením od smlouvy a lístek od pošty. Tím bude mít důkaz, že od smlouvy odstoupil a smlouva je zrušená.
Při odstoupení od smlouvy se smlouva zruší a nahlíží se na ni, jako by nikdy nevznikla. Z tohoto důvodu mají strany povinnost vrátit si vše, co plnily. Tudíž spotřebitel je povinen vrátit společnosti balíček, který obdržel. Pokud první balíček se zbožím přijde, doporučujeme vloženou fakturu nehradit (ani upomínku a poplatek z prodlení), je to zbytečné, protože by částku za poštovné musel podnikatel v důsledku odstoupení stejně vracet. Ve faktuře u prvního balíčku požaduje podnikatel právě jen poštovné. Spotřebitel pouze zasílá obdržené zboží na zmíněnou adresu společnosti a zaplatí náklady spojené s vrácením zboží, tj. poštovné od spotřebitele k podnikateli, a přiloží kopii odstoupení. V případě, že by prodávající zamýšlel se doručení vyhnout, platí zde domněnka doby dojití tzn., že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Jakákoli zásilka, jež by byla doručena po dni účinnosti odstoupení od smlouvy, bude považována za neobjednané plnění. Spotřebitel jí není proto povinen přebírat. Bude-li mu jen vhozena do schránky, nemusí společnosti na své náklady nic vracet.
Vzhledem k faktu, že se jedná o společnost Westerfield International AG, je dobré odstoupení poupravit i v tom směru, že do něj spotřebitel dopíše, že si nepřeje zasílání jakýchkoli produktů od této společnosti ani v budoucnu. Tento dovětek je podstatný zejména z toho důvodu, že předmětná společnost má ve svých všeobecných obchodních podmínkách zakomponováno opětovné zasílání zboží. V případě, kdy si spotřebitel nepřeje být ze strany společnosti ani v budoucnu kontaktován, je možné k odstoupení přidat i žádost o odstranění osobních údajů z databáze.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.