Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
na prodejní výstavě stanů v Praze Letňanech jsme 17.7.2016 koupili rodinný stan. Následující týden jsme pod novým stanem strávili týdenní dovolenou. Zažili jsme bouřku s deštěm a zjistili jsme, že nám protéká tropiko na 6 místech u tubusů, tropiko nad ložnicí a u okna v předsíni protékal spodní šev.
S tímto zjištěním jsme hned po dovolené, tj. 29.7.2016, stan reklamovali. Vzhledem k množství závad jsme chtěli vrátit peníze a odstoupit od kupní smlouvy. Bylo nám řečeno, že nemáme právo po nich požadovat vyplacení kupní ceny za stan, a že reklamaci budou řešit opravou. Že je stan opravený nám oznámili 26.8.16. Protékající švy prý podlepily a naimpregnovali. Protékání tropika však zamítli. Prý jde o kondenzaci vody a je to normální.
Na to jsme reagovali, že s tímto verdiktem nesouhlasíme a trváme na odstoupení od smlouvy.
Odpověď byla následující: "Reklamace byla řešena opravou v zákonné lhůtě a stan je uveden do bezvadného stavu. V tomto případě si nejde vybírat, jak chcete reklamaci vyřídit vy."
My jsme si závady vyfotili a při reklamaci jsme fotky doložili. Nevěříme, že byl stan uveden do bezvadného stanu, když tvrdí, že tropiko neprotéká. Kdyby šlo o kondenzaci vody, tak bychom takové množství velkých kapek měli na tropiku každý den, ne jen při dešti. Chceme vrátit peníze, závady jsme zjistili za 4 dny od koupi a vzhledem k množství vad šlo evidentně již od začátku o vadný produkt.
Stan Interval 4 airtube
Požadujeme odstoupení od kupní smlouvy a vrácení kupní ceny za stan.
|
Tweet |
Má-li věc vady, může spotřebitel dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je ale možné pouze, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné (lze-li tedy vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady). Není-li to možné, může spotřebitel odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.
Pokud se vada projeví v prvních šesti měsících od převzetí zboží, znamená to, že v případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že zboží vadné nebylo. Jedná se tedy o otočení důkazního břemene (§ 2161 odst. 2 občanského zákoníku). Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem. Zamítá-li prodávající částečně reklamaci, měl by také řádně zdůvodnit, proč tak učinil. Pokud prodávající tuto podmínku nesplní, může spotřebitel žádat odstoupení od smlouvy, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas (ve 30 denní lhůtě).
Odstoupit od kupní smlouvy je také možné v případě, pokud spotřebitel nemůže věc řádně využívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-814/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-z-duvodu-opakovani-vady-ci-pro-vetsi-pocet-vad). O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci.
Nebude-li mezi prodávajícím a spotřebitelem nalezeno smírné řešení, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.