Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, 13.7.2016 jsme zakoupili plavka v prodejně C&A v Opavě za cenu 250 kč. Plavky byly používány k běžnému použití, avšak plavky výrazně pustily barvu a jsou značně vybledlé (což potvrdila i prodavačka, která reklamaci přijímala). Plavky jsme u prodejce reklamovali v co nejkratší době. K 22.8.2016 měla být reklamace vyřízena s tím, že nebyla uznána protože se nejedná o výrobní ani materiálovou vadu. S první reklamací jsme nesouhlasili protože se nejedná obnošený a ani nadměrně používaný materiál. Také jsme plavky prali podle štítku, který se na plavkách nachází. Druhá reklamace nám byla opětovně zamítnuta s vyjádřením zřejmě paní vedoucí C&A s tím, že již nemůže odvolat s vyjádřením společnosti. S paní vedoucí prodejny jsem již chtěla dvakrát mluvit osobně, z jakého znaleckého posudku usoudila, že se nejedná o výrobní ani materiálovou vadu, ale nikdy nebyla přítomna na prodejně. Na plavkách nebylo napsané, že se nesmí používat na koupání a běžné nošení, proto si myslím že mám nárok na uznání reklamace.
plavky, item-číslo - 9381243, klasifikace - 721
Žádáme vrácení pěněz
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitelka dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je ale možné pouze, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné (lze-li tedy vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady). Není-li to možné, může spotřebitelka odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy má spotřebitelka právo na přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.
Pokud se vada projeví v prvních šesti měsících od převzetí zboží, znamená to, že v případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že zboží vadné nebylo. Jedná se tedy o otočení důkazního břemene (§ 2161 odst. 2 občanského zákoníku). Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem. Pokud prodávající neprokáže důvodnost zamítnutí reklamace, může spotřebitelka žádat odstoupení od smlouvy, neboť její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas (ve 30 denní lhůtě).
Nebude-li mezi prodávajícím a spotřebitelkou nalezeno smírné řešení, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.