Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
zakoupil jsem u Alzy čtečku e-knih značky PocketBook 614 Basic. Po několika měsících došlo k poruše displeje - přestala zobrazovat jeho část, a čtečka jako celek přestala fungovat. Na přístroji není zevně patrné žádné mechanické poškození a nejsme si vědomi žádného pádu či "ťuknutí" čtečky. Servis čtečku otevřel, vevnitř zjistil prasklinu displeje, poslal mi fotodokumentaci a reklamaci zamítl z důvodů údajného mechanického poškození hrubým zacházením.
Podobnou zkušenost, podle vyjádření na fórech, udělala řada dalších zákazníků. Jsme přesvědčeni, že displeje praskají z důvodů chybné konstrukce obalu čtečky, kdy běžným používáním dochází k mechanickému namáhání a posléze prasknutí displeje. Jak se lze bránit proti zamítnutí reklamace?
Děkuji za odpověď.
PocketBook 614 Basic 2
Uznání reklamace a vrácení peněz.
|
Tweet |
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Byl-li výrobek reklamován v prvních 6 měsících od převzetí, má se za to, že vytýkaná vada byla na výrobku již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Vážený pane Sosíku,
velmi se omlouvám za pozdější reakci. Prověřovala jsem Vaši reklamaci a vyjádření autorizovaného servisního střediska. To analýzou přístroje dospělo ke stanovisku, že uvedené poškození vzniklo mechanicky.Vzhledem k tomu, že jste nás již požádal o ekologickou likvidaci zboží, nemohu Vám doporučit ani obrátit se na soudního znalce. Velmi mě mrzí, že nemohu v případě Vaší reklamace poskytnout příznivější závěr.
Budu ráda, pokud tato situace neovlivní trvale Váš názor na naše služby a budeme mít zároveň příležitost se s případnými dalšími objednávkami o tento stav zasloužit.
Děkuji za pochopení a přeji Vám pěkný den
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Děkuji za vyjádření. Oceňuji snahu d-testu pomoci, ale vzhledem k nízké ceně přístroje se mi nezdá přínosné investovat do znaleckého posudku s rizikem, že dopadne stejně jako vyjádření servisu. Pokud jsem se dočetl, jsou čtečky Pocketbook konstruovány tak, že displej je uložen bez jakékoli ochrany, takže i malé namáhání, jehož si uživatel nemusí být vědom, může způsobit prasknutí. Takže výsledek posudku je podle mě na hraně, a stál by předpokládám tolik, co nová čtečka. Jedině kdyby se spojila větší skupina zákazníků a vznikly pozitivní precedenty posudků...
Každopádně toto považuju ze strany výrobce za podvod na zákaznících - podobně jako kdysi firma Sagem uvedla na náš trh sérii navlhlých mobilů, které se spontánně kazily,a odmítala uznat záruční opravy. Poučení - vyhýbat se značce Pocketbook, nebo si dokoupit pojištění displeje.
Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.