Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#1238Neprávem naúčtovaná pokuta za předčasné ukončení smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

25 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.11.2013, před 11 lety

Adam Kos

Znění stížnosti

Z důvodu nuceného překlopení (kterému jsem se snažil četnými telefonáty zabránit) z tarifu Neon M na Free O2 Plus jsem přišel o navázanou službu "iPhone 100% O2 HOT SPOT". Nikdo mě přitom neinformoval, že právě o toto přijdu. Nadále nebyly dodrženy podmínky převedení z tarifu na tarif, kdy k tomu došlo dříve, než za 31 dní od doručení informace (což mi bylo i potvrzeno ze strany operátora, se kterým jsem hovořil) - a informační SMS zpráva přišla o několik dní později a již jsem tak měl nový tarif aktivní, aniž bych o tom věděl. Z důvodu nespokojenosti jsem podal výpověď (již po "bezsankční" lhůtě 31 dní) a je mi účtován poplatek 1650 Kč za předčasné odstoupení od smlouvy (150 Kč za každý měsíc úvazku). Navíc jsem ani oněch 31 dní na odstoupení neměl, když mi byl tarif aktivován dříve. Při hovoru a vyřizování výpovědi však operátor na tyto mé výtky nedbal a říkal, že on s tím nic neudělá, ať si zkusím sepsat stížnost.


Produkt

Odmítaný převod tarifu Neon M na Free O2 Plus


Požadované řešení

O2 mě neprávem pokrátilo o služby bez potřebného informování a nedodrželo řečené termíny, proto by po mě nemělo chtít platit za odstoupení. Naúčtování částky 1650 Kč při podání výpovědi považuji za neoprávněné, protože ze strany operátora došlo právě k pochybení a tím požaduji její stornování, či navrácení po nutném zaplacení, abych mohl přejít k jinému operátorovi.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.11.2013 11:45, před 11 lety

Dle §63 odst.6 zákona o elektronických komunikacích je podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zároveň je podnikatel povinen informovat o této změně účastníka. Pokud se jedná o změnu podstatných náležitostí smlouvy (např. ceny), nebo změny jiných ustanovení, které vedou ke zhoršení postavení účastníka, je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti této změny, a to bez sankce, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Informaci je podnikatel povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování.

Občanský zákoník stanoví v §122 odst. 2, že konec lhůty určené podle měsíců připadá na den, který se pojmenováním nebo číslem shoduje se dnem, na který připadá událost, od níž lhůta počíná. Není-li takový den, připadne konec lhůty na jeho poslední den.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.11.2013 15:21, před 11 lety

Dobrý den,

o změně tarifu jsme informovali na vyúčtování vystaveném za období 8. 8. - 7. 9. 2013. Při automatické změně tarifu je na vyúčtování uveden nový tarif s jeho parametry a měsíční částkou + také možnost odstoupení od smlouvy do 31 dní.

Jelikož jste o termínu provedení změny nebyl informován a službu využíval v domnění, že máte starý tarif, byla v rámci reklamace č. 1-36289635830 odečtena z vyúčtování částka 152,06 Kč bez DPH

Situace ohledně dřívějšího převodu než za 31 dní je nyní v řešení specialistů z oddělení stížností. S vyjádřením Vás budeme kontaktovat. Prosím o trpělivost.

Jaroslav Neubauer
Online Media Konzultant, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
2.12.2013 12:09, před 11 lety


Adam Kos

Hodnocení:

Komentář: V emailu od společnosti Telefónica O2 mi přišlo vyjádření, kde mi poplatek za předčasné ukončení smlouvy stornují - což byl zásadní fakt celého řešení. K žádnému podobnému kolotoči by nemuselo dojít, kdybych nemusel nejdříve pokutu zaplatit a až pak řešit, jestli ji O2 žádá oprávněně. Pro všechny, kteří chtějí od operátora utéci dříve, než jim vyprší smlouva, doporučuji přečíst tento článek: http://www.mobilmania.cz/clanky/vsechno-je-jinak-levne-vypovedi-plati-dle-ctu-uz-ted/sc-3-a-1325502/default.aspx , třeba pomůže. Přeji hodně zdaru v boji proti bezpráví!