Počet nahlášených stížností: | 115 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, syn zakoupil boty, údajně značky Adidas. Po dvou měsících běžného nošení se začaly na několika místech rozlepovat a trhat. Reklamovali jsme a znalec od A3 sportu reklamaci neuznal s výrokem, cituji: Obuv nevhodně používaná k danému účelu, intenzita používání zkrátila životnost obuvi. Obuv byla používána bez pevné fixace nohy v obuvi. Reklamace nebyla uplatněna ihned po zjištění vady a došlo k postupné destrukci všech dílců obuvi... Posudek vystavil pan Petr Janata, zřejmě placený A3 sportem. Syn nosil obuv pouze do školy a ze školy, na nákup a běžně po městě. Nemá pouze jedny boty, takže je nenosil 24 hodin denně. Na www.justice.cz jsem našla soudního znalce, který zatím posudek nevypracoval (stál by cca 1.500 Kč, ale sdělil mi svůj názor a to na nevhodný a slabý materiál, díly prosekané nevhodnou jehlou při šití a na použité špatné lepidlo, které kůži rozleptalo. Dle jeho názoru se zřejmě ani nejedná o boty značky Adidas. Je ochotný posudek vypracovat. Znovu jsem kontaktovala reklamačni oddělení A3 sportu i jejich znalce, ale všichni mě arogantně odmítli, že když se mi to nelíbí, mám si to dát k soudu. Boty stály 1.550,- Kč, což je pro mě, jako pro samoživitelku, dost peněz. Synovi je sedmnáct let a ví, jak se má k botám chovat. Rozhodně v nich nehrál fotbal, nelezl po skalách apod. Prosím, pomůžete mi?
Vrácení peněz za obuv, protože z A3 sportu již žádné zboží nechceme + zaplacení ostatních nákladů s reklamací spojených.
|
Tweet |
Pokud prodávající zamítl reklamaci s odůvodněním, že vada byla způsobena intenzivním užíváním, je reklamaci možné rozporovat s odůvodněním, že se nejedná o spravedlivě očekávané opotřebení např. ve vztahu k ceně, materiálu bot, délce užívání. Na obvyklé opotřebení věci se záruka nevztahuje podle § 2167 občanského zákoníku.
Spotřebitel sice může vady vytýkat po dobu 24 měsíců od převzetí, neznamená to však, že může vadné zboží i po objevení vady dále používat, protože podle § 2110 občanského zákoníku nemůže požadovat vrácení peněz, ani požadovat dodání nové věci, není– li schopen věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel. Výjimku tvoří v písmenu b) tohoto ustanovení případ, kdy byla věc použita před objevením vady. Klíčové tedy bude určení, zda byla věc používána po objevení vady. Doporučujeme se proto obrátit na soudního znalce, a pokud znalec vyhotoví posudek ve prospěch spotřebitele, může se spotřebitel obrátit na prodejce s požadavkem na odstoupení od smlouvy.
Prokáže-li posudek znalce nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam znalců nalezne spotřebitel na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci podle oboru a kraje a sám si zvolí dle svého uvážení osobu znalce. Rovněž lze kontaktovat ITC Zlín - Institut pro testování a certifikace (www.itczlin.cz). Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.
Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.