Počet nahlášených stížností: | 87 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Vlastním plasmový televizor Samsung PS51F5500. Po dvou letech a měsíci se mi objevil svislý bílý pruh a od té doby se objevil také druhý pruh.
Na internetu jsem se dočetl, že je šance reklamace i přes to, že je televizor více jak 2 roky starý.
Společnost Samsung mi napsala, že potřebují popis chyby od odborníka, že si mam nechat provést diagnostiku televizoru, která nebyla úplně zadarmo. Po poslání diagnostiky mi Samsung napsal, že moje chyba byla individuálně posouzena, ale že s tímto problémem nemohou nic dělat. Jediné co mohou nabídnout je zakoupení nového televizoru z nejnovější řady (od 25 do 80 tisíc) z kompenzačního ceníku, který mi pošlou. Po 3 měsících mi společnost napsala, že kompenzační ceník již mají sestavený, že si mam vybrat 2 televizory, na které mi pošlou slevu. Napsal jsem jim, že jelikož jsem student, tak jsem potřeboval vědět jak velikou slevu dostanu, protože si nemůžu kupovat každé 2 roky nový televizor za 30 tisíc (čekal bych, že tak drahé televizory vydrží déle než 2 roky). Dnes už přes měsíc a společnost mi už neodepsala.
Samsung PS51F5500
Oprava televizoru nebo odepsání jakou slevu by jsem mohl čekat.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel vadu zjistil až po uplynutí záruční doby, reklamovat tuto vadu již nemůže. Prodávající zodpovídá za vady výrobku po dobu dvaceti čtyř měsíců od koupě dle ustanovení § 2165 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Pokud nebyla dohodnuta delší záruční doba, prodávající již nemá žádnou povinnost, aby se reklamací zabýval.
Vůči výrobci nemá kupující z titulu kupní smlouvy žádný vztah. Závazky z vadného plnění vůči kupujícímu má pouze prodejce, a to v zákonné, popřípadě prodloužené záruční době, pokud byla sjednána.
Pokud výrobce projevil ochotu zabývat se vadou výrobku, učinil tak nad rámec svých zákonných povinností. Záleží jen na výrobci, zda v rámci zachování dobrého jména bude ochotný se dohodnout se spotřebitelem na případné slevě.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.