Společnost


Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group

Počet nahlášených stížností:78
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#12401Nekorektní výpověď ze smlouvy na povinné a havarijní poj. 3 dny po uzavření a zaplacení další roční pojistky (dle § 22 odst. 3 zákona 37l2OO4 Sb.)

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

15 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
19.09.2016, před 8 lety

Jana Vorlová

Znění stížnosti

Dobrý den,
Od ledna 2013 mám povinné a havarijní pojištění u Kooperativy na vůz Škoda Octavia (r.v 2008). V rámci havarijní pojistky mám all risk a všechna možná připojištění, hradím částku cca 13.500 Kč/rok Dne 11.4.2016 jsem měla první větší nehodu v životě a uznána jako vlastní zavinění (byla jsem poslední auto v řadě 3 aut) – přítomnost policie
o Na základě této nehody, škodě na mém voze Kč a zkušenosti se servisem jsem si od července 2016 navýšila havarijní pojistku, abych byla ještě lépe kryta.
Navýšila jsem si základní asistenci na maximální asistenci vč. zahraničí, připojištění půjčení vozu z 10 na 15 dnů, celkové plnění v případě škody na zdraví nebo usmrcení a úrazové připojištění
- Nová pojistka platila (měla platit) od 29.8.2016 do 29.8.2017
- 30.8.2016 v noci se mi pokusili v místě bydliště ukrást vůz
- Pachatele jsem zaslechla a ten byl na místě dopaden
- Pachatel mi za dobu, než přijela policie, stačil poškodit vůz (zámek dveří, spínací skříňka a řídící jednotka vč. vyrušení imobilizéru
- 2.9. 2016 mi Kooperativa poslala strohý dopis, že vypovídá mou smlouvu s měsíční výpovědní lhůtou dle zákona na základě pojistné události s tím, že jí náleží celá částka za dobu trvání pojištění a že si mám vůz pojistit někde jinde
- Výpověď zaslala pojišťovna pouhé 3 dny po podepsání a uhrazení nové roční pojistné smlouvy a bezprostředně po nahlášení události, nepočkala ani vyjádření likvidátora nebo finální vyčíslení škody)

Toto jednání pojišťovny považuji za velmi neseriozní, neetické a nekorektní, a i když mají na výpověď dle zákona nárok, učinit tak ihned po uzavření roční pojistky, vnímám jako záměrné obohacení se.
Do pojišťovny jsem dne 10.9. 2016 zaslala nesouhlasný e-mail s žádostí o podrobnější vysvětlení a také konkrétní vyčíslení částky, kterou si pojišťovna hodlá ponechat a kterou mi vrátí. Dosud (19.9.2016) se mi nikdo neozval)
Pochopila bych to, kdybych měla minimální pojistku a 8x ročně bourala, ale tuto skutečnost jsem nezavinila, nemohla jsem ji nijak ovlivnit a navíc jsem si navýšila všechna možná připojištění a u Kooperativy mám další 3 smlouvy (byt, pojištění odpovědnosti a pojištění bytového domu, kde jsem pověřený vlastník).
Toto jednání pojišťovny mě připraví o dost peněz. Jednak si ponechají komplet celoroční havarijní pojištění a také díky pojistné události mi každá nová pojišťovna výrazným způsobem navýší pojištění.
Platím se všechna maximální možná připojištění v rámci havarijního pojištění a očekávala bych, že proto, abych byla kryta v případě takovýchto neočekávaných událostí. Pokud mohou pojišťovny takto zcela beztrestně jednat, pak se ptám, jakým způsobem je chráněn klient a proč si tedy lidé mají uzavírat pojištění, když je může pojišťovna zcela beztrestně „okrást“.
Vzhledem k tomu, že výpověď byla dle zákona v pořádku, vím, že v právním sporu bych zřejmě prohrála.
Proto se obracím na Dtest, kde se zabýváte především právě takovýmito spornými případy, které lze hodnotit spíše jako nekorektní.
Ráda bych vás požádala o prověření celé skutečnosti a případně návrh, jak se mohu bránit či jaké konkrétní kroky mám učinit.
Ráda doložím na žádost všechny potřebné dokumenty.
Předem děkuji a jsem s úctou
JV


Produkt

povinné ručení a havarijní pojištění all risk Kooperativa


Požadované řešení

Prověření relevantnosti výpovědi pojišťovny a návrh konkrétního postupu řešení vůči této výpovědi


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.10.2016 15:24, před 8 lety

Dle § 2805 písm. b) má pojistitel (ale i pojistník - spotřebitelka) právo pojištění vypovědět s měsíční výpovědní dobou, pokud tak učiní do tří měsíců ode dne oznámení vzniku pojistné události. Bylo-li takto pojištění vypovězeno, náleží dle § 2782 odst. 2 občanského zákoníku pojistiteli pojistné do konce pojistného období, v němž pojistná událost nastala. Společnost tedy postupovala v souladu se zákonem.

Jelikož však došlo k pojistné události za trvání pojištění, je společnost povinna spotřebitelce vyplatit pojistné plnění, ke kterému se ve smlouvě zavázala (nahradit vzniklou škodu).

Společnost Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Na žádost společnosti zveřejňujeme její obecné vyjádření k podaným stížnostem:

„Pokud klient není spokojen se službami společnosti Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group, může podat písemně či ústně stížnost na jakékoli kontaktní místo této pojišťovny, jejichž seznam je uveden na internetových stránkách www.koop.cz. Pro urychlení vyřízení stížnosti však doporučujeme adresovat stížnost na adresu pro doručování Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group, Centrum zákaznické podpory, Brněnská 634, 664 42 Modřice případně na e-mailovou adresu info@koop.cz“

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.