Počet nahlášených stížností: | 24 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Společnost Electronic-star opakuje shodným způsobem nepravdivé informace, které před řadou měsíců posílala i mně. Nejprve prohlášení o doposlání kompletního manuálu a následně odkaz na své stránky, kde však je neustále uveden neúplný překlad. Překladu od Electronic-star se zřejmě nedočkám ani pomocí služby dTestu.
Dotazuji se, zda by bylo možné si chybějící část překladu nechat přeložit za úhradu a proplacení pak vymáhat na prodejci výrobku? Ing. Bartoš.
Dosáhnout získání úplného překladu od prodejce výrobku
|
Tweet |
Doporučujeme spotřebiteli v daném konkrétním případě následující postup:
Prodávající je povinen poskytnout bezvadnou věc a umožnit její užívání ke smluvenému/spravedlivě očekávanému účelu. K tomuto užívání, zvláště u technicky náročnějších věcí, dochází právě na základě podrobných návodů. Ty je prodávající povinen poskytnout mj. na základě ustanovení § 9 a 10 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, a to v českém jazyce, v souladu s § 11 tohoto zákona.
Spotřebitel je v současné chvíli oprávněn reklamovat věc z důvodu nesplnění jakosti při převzetí, v souladu s § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a žádat dodání podrobného českého návodu. Pokud jej prodávající v rámci 30 denní lhůty pro vyřízení reklamace v písemné podobě nedodá, je spotřebitel od celé kupní smlouvy oprávněn i odstoupit, jelikož věc nesplňuje výše zmiňovanou jakost při převzetí, jelikož ji nelze používat ke smluvenému účelu. Odstoupení od smlouvy přichází tedy v úvahu, pokud by prodejce český návod nebyl schopen dodat a zboží by bylo takového charakteru, že by jej spotřebitel bez návodu vůbec nemohl užívat.
Dle § 9 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ("ZOS"), je prodávající povinen, pokud je to potřebné s ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání, zajistit, aby informace o způsobu použití a údržby výrobky byly obsaženy v přiloženém písemném návodu. Domníváme se, že návod zaslaný elektronicky "přiloženým písemným návodem" dle § 9 ZOS není. Poskytnutí návodu pouze na internetových stránkách je s ohledem na výše uvedené zjevně nedostačující. Pokud by byl však v odkazech uvedených v zaslané příručce návod dostupný, potom lze dovodit, že prodejce svoji informační povinnost splnil a nic dalšího dodávat nemusí.
Co se týče kompletnosti návodu, návod by měl být poskytnut v takovém rozsahu, aby byl spotřebitel řádně informován o vlastnostech prodávaného výrobku, o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby podle § 9 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. V opačném případě je nedodání návodu s výše uvedenými vlastnostmi vadou. Tuto vadu lze reklamovat. Když ji prodávající do 30 dnů neodstraní, může spotřebitel od smlouvy odstoupit.
Aby měl spotřebitel jistotu, zda se v jeho případě jedná o kompletní návod splňující zákonné požadavky, či nikoliv, doporučujeme obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum, které působí při České obchodní inspekci a zdarma poskytuje právní pomoc spotřebitelům v přeshraničních sporech.
Dobrý den,podle všeho by se mělo jednat o tento manuál,posíláme link ke stažení: http://media.elektronik-star.de/images/category/new_star/manuals/CZ/10000109.pdf Přejeme hezký den.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.