Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Podala jsem reklamaci vyúčtování služeb za mobilní internet u operátora společnosti O2 CZ a. s. (dále jen "operátor"), ve které nesouhlasím s celkovou částkou za poskytnuté služby. V měsíci červenci 2016 jsem si nově zřídila tzv. (mobilní internet) s tarifem 1,5 GB a nic víc (dle smlouvy). Po aktivaci a shlédnutí několika webových stránek a aktualizaci tabletu mi operátor sms zprávou v tabletu oznámil navýšení dat a to ve dvou dnech po sobě s dalším poplatkem za každý den. Jenže než jsem si uvědomila, že je nastavena samovolná aktivace dat od operátora a po zdlouhavém hledání tuto službu deaktivovala, bylo již pozdě a operátor naúčtoval 2x poplatek dle jeho ceníku za mnou neobjednaná data navíc, s čímž nemohu souhlasit, neboť se jedná ze strany operátora o agresivní taktiku, jak dostat ze spotřebitelů více peněz. Reklamace byla zamítnuta, neboť operátor neshledal její oprávněnost.
Požaduji vrácení peněz za neobjednané 2x samovolné navyšování dat.
|
Tweet |
Ve chvíli, kdy operátor zamítne reklamaci a nechce spor se zákazníkem dále dobrovolně řešit, doporučujeme obrátit se na veřejný dozorový orgán s námitkou proti vyřízení reklamace. Český telekomunikační úřad je oprávněn řešit spory ze smluv. Návrh je nutné podat nejpozději do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace. Podání námitky nezbavuje povinnosti fakturu uhradit. Za podání námitky se platí správní poplatek 1OO Kč, k jehož zaplacení Český telekomunikační úřad po podání námitky vyzve. Úřad má povinnost vydat rozhodnutí do 4 měsíců, ve složitých případech do 6 měsíců.
Hezký den,
ráda prověřím, jaké bylo dohodnuto nastavení služba a co bylo skutečně nastaveno, požádám vás však o doplnění konkrétního čísla, přes které mobilní internet využíváte.
Nicméně součástí mobilního připojení také funkce automatické obnovy dat, která je upravena platným ceníkem služeb (http://bit.ly/2cV8bIQ), se kterým zákazník souhlasí podepsáním smlouvy. Navíc než k samotné obnově dojde, je zákazník upozorněn prostřednictvím SMS, že dosáhl 80 % datového objemu a že se blíží chvíle vyčerpání datového balíčku a že při dosažení 100 % objemu dat dojde k jeho obnově. Tato zpráva je zasílána právě z důvodu, aby měl zákazník možnost obnovu blokovat.
S pozdravem
Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ
Dobrý den, reaguji na informaci společnosti O2 CZ, a sděluji č. 720951532 a ref. č. 3622155561.
K dalšímu obecnému sdělení podotýkám, že ve smlouvě, kterou jsem podepsala se nehovoří o tom, že se automaticky budou data sama obnovovat, tato otázka je přiřazena do bodu 11 smlouvy a jedná se o volitelné služby nad rámec smlouvy se základní službou, které jsou pouze poskytovány na základě samostatné objednávky, což u mne neproběhlo. Logické a právně podložené je pouze to, když si zákazník jakoukoliv službu nejdříve sám objedná a poté si ji může zrušit a ne naopak, že mu jí někdo prostě nastaví. Děkuji s pozdravem Bluďovská
Hezký den,
v rámci mobilního připojení je poskytována také funkce automatické obnovy dat.
Podepsáním smlouvy souhlasíte také s platným ceníkem služeb, který upravuje také automatickou obnovu dat.
Jak jsem již uvedla, před tím, než jsou data obnovena, zasíláme informační SMS, vám jsme ji zaslali např. 17.7.2016 ve znění:
"Dobry den, ze sveho objemu dat 1.5GB jste vycerpali 80 % a zbyva Vam 307MB. Zmenili jsme fungovani pripojeni k internetu, abyste neprisli o pripojeni k rychlemu internetu. Po vycerpani Vaseho objemu dat Vam obnovime dalsich placenych 1.5GB. Pro vice informaci a zmenu nastaveni jdete na http://mo2.cz/data Vase O2", která vás rovněž informovala o tom, že dojde k obnově balíčku. V tu chvíli bylo možné prostřednictvím uvedeného odkazu nastavení změnit a automatickou obnovu dat blokovat.
S pozdravem
Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ
Dobrý den, nelze s tímto vyjádřením souhlasit, co se týká toho, že v rámci mobilního připojení je poskytována také funkce automatické obnovy dat, tak ve smlouvě není zmínka o tom, že bude samovolně navýšen objem dat. Jak již jsem uvedla tak ve smlouvě v bodě 11. "Popis služby a podmínky závazku" se hovoří o tzv. Základní službě, kterou mám zřízenou a tzv. volitelné službě, která je poskytována nad rámec smlouvy na základní službu a hlavně lze je čerpat pouze na základě samostatné objednávky!!!, kde je tedy zmínka o mobilních datech. Co se týká Ceníku, tak jsem s ním sice srozuměna, ale Ceník je v bodě III. "O2 mobilní internet. připojení" pouze obecný, neboť obsahuje všechny možné tarify pro mobilní internet, takže se jedná o obecný přehled, který se mění každý měsíc a nemůže být vázán k jedné smlouvě. Přílohou ke smlouvě jsem žádný platný Ceník neobdržela a pokud jej chci tedy vyhledat na webových stránkách operátora k datu zřízení služby, tak je to zcela nemožné, takže nevím, který Ceník máte namysli. O informační sms není pochyb, ale měla znít s tím, že si data mohu přikoupit pokud službu si sama objednám (v souladu s platnou smlouvou) a ne naopak, že jí mohu deaktivovat!! Jedná se o neseriózní jednání operátora v neprospěch spotřebitele a hlavně v rozporu s ust. 1817 občanského zákoníku, které zakazuje, aby jakýkoliv podnikatel požadoval platbu, se kterou spotřebitel nedal předchozí výslovný souhlas. Děkuji s pozdravem Bluďovská
Hezký den,
jelikož již všechny informace zazněly výše a přesto s nimi nesouhlasíte, předala jsem vaše podání na naše specializované oddělení, které vás bude kontaktovat ohledně dalšího postupu.Vaše podání bude řešeno jako standardní reklamace, proto naše vyjádření obdržíte nejpozději do 1 měsíce.
S pozdravem
Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ
Dobrý den,ano nesouhlasim, neboť jsem přesvědčena, ze nemáte pravdu ve svých tvrzeních a vzhledem k tomu, ze na reklamacnim oddělení se mně vysmáli s tvrzením, ze operátor ma vše okovane právníky a jiz si nehodlám vyslechnout totéž za měsíc, tak jsem se rozhodla podat námitku k ČTÚ. S pozdravem Bluďovská
Hezký den,
pokud nesouhlasíte s řešením předchozích reklamací, máte samozřejmě možnost se s námitkou obrátit na ČTÚ. Další řešení tedy nechám na našem reklamačním oddělení a případně také ČTÚ.
S pozdravem
Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den, dne 10.10.2016 mně bylo reklamačním oddělením operátora nabídnuto vrácení částky, kterou jsem požadovala za neobjednané služby (mobilní data), takže uzavírám tuto stížnost za vyřízenou samozřejmě kladně, děkuji Bluďovská