Počet nahlášených stížností: | 87 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Stala se mi podobná věc, na kterou si stěžoval již jeden člověk na vašich stránkách. Porouchal se mi televizor 6 měsíců po záruční době.Servis mi sdělil, že se jedná o poruchu na základové desce a že oprava bude stát 6 000 Kč. Chápu, že to je po 24 měsíční záruce. Napsal jsem tedy na Samsung, jak je možné, že u TV (UE55F7000) za 42 000 Kč "odejde" základová deska po 30 měsících obvyklého provozu a že mám pocit, že jde o výrobní vadu. Neočekával jsem plnou náhradu opravy,ale naivně jsem si myslel, že se společnost trochu zastydí a dá mi základovou desku, dejme tomu, za výrobní cenu a já zaplatím servis. Dostalo se mi stejné odpovědi jako asi i jiným stejně postiženým, že se sešla interní komise a že prověřila ve spolupráci se servisním střediskem situaci a že z jejich strany mi nemohou pomoci.
Model Samsung UE55F7000STXXH,S/N 253SCD300176K
Očekával bych dodání základové desky za přijatelnou cenu.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel vadu zjistil až po uplynutí záruční doby, reklamovat tuto vadu již nemůže. Prodávající zodpovídá za vady výrobku po dobu dvaceti čtyř měsíců od koupě dle ustanovení § 2165 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Pokud nebyla dohodnuta delší záruční doba, prodávající již nemá žádnou povinnost, aby se reklamací zabýval.
Vůči výrobci nemá kupující z titulu kupní smlouvy žádný vztah. Závazky z vadného plnění vůči kupujícímu má pouze prodejce, a to v zákonné, popřípadě prodloužené záruční době, pokud byla sjednána.
Pokud výrobce projevil ochotu zabývat se vadou výrobku, učinil tak nad rámec svých zákonných povinností. Záleží jen na výrobci, zda v rámci zachování dobrého jména bude ochotný se dohodnout se spotřebitelem na případné slevě.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.