Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dne 17.8.2016 mě navštívil servisní technik ze společnosti Whirlpool z důvodu opravy trouby Whirlpool AKZ 6270IX, ve které nefunguje funkce pyrolýzy. Ještě ten den jsem poslala oficiální email, tak jak je uvedeno na infolince ve změní:
"Dobrý den, dnes mne navštívil pan Macourek z důvodu opravy trouby Whirlpool AKZ 6270IX, Číslo opravy 202143. Dosud jsem troubu čistila dle návodu, ale kontaktovala jsem vás z důvodu nefunkčnosti funkce pyrolýzy, kterou jsem vyzkoušela dvakrát. V obou případech nečistoty ještě více „zapekla“ a nešly odstranit. Zároveň se domnívám, že se nečistoty dostaly i do dvířek mezi skla, na což mi pan Macourek doporučil dvířka odmontovat, rozebrat, jednotlivá skla vyčistit a po té opět složit a přidělat. Na to si ale sama netroufám a ani mi to nepřijde standardní postup, není uvedeno v návodu. Na vše mi bylo odpovězeno, že mám veškeré nečistoty umýt ručně a pan Macourek mi prodal čistící prostředek v hodnotě 116 Kč. Troubu jsem lehce rozpálila a daný čistič použila. Nečistoty zůstaly téměř beze změny, viz přiložené fotografie. Během čištění jsem postupovala přesně podle návodu. Troubu mám půl roku, byla použita cca 10 až 15 krát, ale již nyní má trvalé nečistoty způsobené pyrolýzou, které nejdou odstranit. Dle mých dosavadních zkušeností s pyrolýzou, pyrolýza v této troubě nefunguje tak, jak má a zároveň mi nepřijde standardní postup, abych sama rozmontovávala dvířka trouby a čistila je ideálně po každém pečení, jak mi bylo doporučeno vaším technikem. Prosím vás o řešení této situace."
Vzhledem k tomu, že nikdo nereagoval, jsem během toho období 3x volala na inforlinku, kdy mi vždy bylo řečeno, že to přeposílají s prioritou na vedení a znovu jsem psala email. Odpověď mi přišla dne 19.9.2016:
"Vážená paní Ševčíková, je nám velice líto níže popisované záležitosti. Těžko se na základě fotodokumentace k celému problému fundovaně vyjádřit. Podrobnější vysvětlení Vám měl dát technik, který byl u Vás. Dle našeho názoru je funkce Pyrolýzy funkční, což potvrzuje stanovisko mechanika. I na základě fotodokumentace je výrobek čistý od potravin, které může pyrolýza zlikvidovat. Neodstraní bohužel silnou mastnotu, která se může zapéci. Proto je dobré, pokud se toto stane, vnitřek trouby na hrubo utřít. Také není fyzikálně možné, aby při funkci Pyrolýza došlo k zatečení nečistoty mezi skla. To je dáno nedostatečnou údržbou."
Můžete mi prosím poradit, na koho bych se měla obrátit a jak vyřešit to, že pyrolýza nejen nefunguje, ale že po jejím spuštěním mi dokonce troubu znečistila tak, že nečistoty nejdou vůbec odstranit?
Moc Vám děkuji.
S přáním hezkého dne
Petra Ševčíková
Horkovzdušná trouby Whirlpool AKZ 6270IX, Číslo opravy 202143
Oprava a vyčištění trouby
nebo Výměna za jinou
nebo Vrácení peněz
|
Tweet |
V tomto případě bude záležet na okolnosti, zda-li byl výrobek předán spotřebitelkou do placené opravy (mimozáruční), anebo se jednalo o opravu v rámci záruky. Z textu stížnosti usuzujeme, že se jednalo o servis v rámci zákonné záruky.
Jestliže se tedy jednalo o opravu záruční, je třeba mít na paměti, že servis není smluvním partnerem spotřebitele a má oprávnění pouze k odstranění závady. Nemůže spotřebiteli vrátit peníze, ani vyměnit výrobek či jeho součást za nový, bezvadný, nýbrž standardně vystavuje pouze potvrzení, zda vznikl nárok na bezplatnou opravu, dodání nové věci bez vad, případně odstoupení od smlouvy, které je třeba uplatnit u prodejce zboží (subjekt se kterým kupující uzavřel smlouvu o koupi věci).
Pokud spotřebitel s výsledkem uplatněné reklamace nesouhlasí, doporučujeme znovu uplatnit reklamaci přes prodávajícího, pokud tak ještě nebylo učiněno. Pokud se prodávající bude odvolávat na stejný závěr jako servis, je možné výsledek reklamačního řízení rozporovat znaleckým posudkem. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Odpovědnost za vady se dle občanského zákoníku nevztahuje na běžné opotřebení věci dle § 2167 písm. b) a na mechanické poškození výrobku spotřebitelem dle § 2170. Prodávající tedy neodpovídá za vady, které vznikly samotným zapříčiněním spotřebitele. Reklamaci může prodejce zamítnout, avšak pouze z výše uvedených zákonných důvodů. Zamítavé stanovisko k reklamaci musí být vždy náležitě odůvodněno, aby je případně spotřebitel mohl za pomoci znalce, popřípadě v soudním řízení rozporovat.
Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.