Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobrý den,
obracím se na vás s problémem,který vznikl při zakoupení automobilu u společnosti AAA Auto (pobočka Ostrava). Dne 16.5.2016 jsem zakoupil vůz značky Škoda Octavia RS 2.0 TDI, který byl prodáván se servisní knihou a při koupi vozu tento fakt hrál důležitou roli. Po sepsání všech potřebných dokumentů pro koupi vozu a následném předání vozu, bylo zjištěno, že servisní kniha chybí a byla ztracená. Automobil jsem převzal s tím, že mi prodávající sdělili, že servisní knihu zapomněli v Táboře, odkud bylo vozidlo přepraveno, a že mi ji v co nejkratším termínu dodají. Domluvili jsme se, že si pro ní za týden přijedu a to jsem taky udělal. Srvisní kniha pořád chyběla a po každé návštěvě Ostravské pobočky mi byla zdělená jiná výmluva. Tak to šlo cca 3 měsíce. Nakonec jsem podal písemnou reklamaci a konečně se začalo něco dít. Servisní kniha mi byla dodána až po dvou návštěvách kdy mi po tel. hovorech tvrdili, že už by měla být na pobočce. Minulý týden mi pán z oddělení péče o zákazníky vydal servisní knihu s dvěma záznamy s tím, že nejde o originál ale pouze o kopii. V knize byly vyplněny pouze dvě servisní prohlídky. Po návštěvě škoda servisu mi bylo sděleno, že automobil má záznamů mnohem více, ale že z důvodů jejich interní bezpečnosti mě do nich nemůže nechat nahlédnou a ani mi udělat kopii. Pánovi s rekl. oddělení jsem řekl, že s vyřízením nesouhlasím, a že požaduji jiné vyřešení reklamace. Odvětil mi na to větou "z naší strany je vše v pořádku". Při koupi vozu hrála servisní kniha velkou roli a je to jistý ukazatel pravosti kilometrů, tedy pokud se jedná o originál. Vědět, že vozidlo nemá orig. servisní knihu s danou cenou vozu určitě nesouhlasím a nejspíš bych ho nekoupil. Prosím tedy o radu jak bych mohl dál postupovat a zda je šance na jiné vyřešení tohoto problému. Mnohokrát děkuji.
Dodání originální servisní knihy (což podle oddělení péče o zákazníky není možné) nebo dodatečnou slevu.
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel v tomto případě požadovat nápravu v podobě dodání součásti předmětu kupní smlouvy (originální servisní knížky), a není-li to možné, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Vážený pane Fjury,
Vaši záležitost jsem prověřila a mám informaci, že servisní kniha Vám byla předána (za záznamy třetích stran v ní ovšem nemůžeme nést zodpovědnost). Kolegové z pobočky se s Vámi ještě spojí ohledně malého dárku coby omluvy za průtahy při dodání. Podle našich informací bylo celkem 9 záznamů od 11.4. 2007 při 14.285km po poslední dne 15.1. 2015 při 63.003km. Vždy šlo jen o záruční prohlídku spojenou s údržbou vozu. Domnívám se, že Vy jako majitel vozu byste měl mít v servisu přístup do jejich databáze - většinou se setkáváme s tím, že výpis servisní historie servis majiteli vozu dodá. Nájezd kilometrů je servis schopen ověřit určitě a na počkání. Doporučuji Vám návštěvu jiného servisu.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Prodávající a spotřebitel uzavřeli kupní smlouvu. Prodávající tedy odpovídá spotřebiteli, že věc má vlastnosti, které byly sjednány. Je tedy také odpovědný za to, že v servisní knize budou uvedeny informace, které odpovídají inzerovaným údajům. Prodávající se nemůže své odpovědnosti vůči spotřebiteli zbavit tím, že odkáže na třetí stranu (pouze prodávající se může obrátit na osobu, od které věc koupil a uplatnit u této osoby práva z vadného plnění).
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.