Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
předmět reklamace:401283.0 čajník PERFECTA+víčko 1,25 l
konvice silně zapáchá při vaření vody a voda rovněž zapáchá
Dodavatel:Roman Haering-Prodok.Domácí potřeby,
nám.17.listopadu 298,Příbram VII,tel.318 62 1166
e-mail:eshop@kuchynskepotreby.cz
Byl mi nabídnut "nový stejný" čajník přestože ten co jsem reklamovala je v naprostém pořádku,ještě nikdo v celé republi-
ce ho nereklamoval a byly ho prodány stovky. Jedná se jenom o
můj osobní dojem a pokud nechci čajník mohu si vybrat jiné
zboží, ale na vrácení peněz nemám ze zákona nárok-pouze na výměnu.
To vše mi bylo sděleno ved.prodejny ale kdo a jak posuzoval reklamovanou konvici jsem se nedozvěděla a kopie certifikátu jsem
se dožadovala marně, protože výrobek nebyl nikým přezkoumán.
Opis zápisu ze dne 20.9.2016- psaný rukou ved. prodejny
Zákazník odmítl převzít reklamaci,odmítá nové zboží
u výrobku čajník 6755 ( další dvě číslice jsou nečitelné a číslo
neodpovídá číslu shora u kolonky "Předmět reklamace").
"Prohlášení o shodě" nabízíme do druhého dne zákazník požaduje přezkoumat konkrétní výrobek. Vyřešení reklamace výměnou za nový
odmítá.
razítko prodejny podpis nečitelný
Všechny údaje,které mám ze zápisu o reklamaci jsem uvedla shora.
Požaduji vrácení peněz a "novou stejnou" konvici odmítám z
důvodů ztráty důvěry nejen k výrobkům značky TESCOMA,ale
i k prodejci samotnému. Celé jednání bylo ze strany ved.
prodejny vedeno snahou mně umlčet a přesvědčit (pouze verbálně),
že se mýlím a že konvice určitě nezapáchala.Žádný přesvědčivý důkaz
mi nebyl předložen, jenom mi byla vnucována stejná konvice jako
náhrada za tu reklamovanou. O tom, že všechny výrobky tohoto
druhu jsou nezávadné, mi byla nabídnuta kopie "Prohlášení o shodě",
a to prý mi musí stačit, jako důkaz, že reklamovaná konvice byla
vpořádku a zápach při vaření je jenom můj dojem.
Požaduji vrácení peněz, protože nemám v úmyslu zkoušet konvici
stejného,ale ani jiného výrobce. V dohledné době (po této nemilé
zkušenosti a zápachu v celé kuchyni a po ještě nepříjemnějším jednání v prodejně ) si žádnou konvici nekoupím a vodu na čaj si budu vařit ve smaltovaném hrnku.
Podotýkám,že celé jednání bylo oběma stranami vedeno slušně bez
křiku a nevhodných výrazů a přesto se ráda dalšího podobného vyvaruju.
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitelka požadovat nápravu v podobě opravy věci. Není-li to možné, má spotřebitelka právo na dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka žádat přiměřenou slevu.
Pokud byla věc reklamována v prvních 6 měsících od jejího převzetí, má se za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by tak musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe znaleckým posudkem).
Společnost nám zaslala následující vyjádření:
"Společnost TESCOMA s.r.o. nebude využívat službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. S veškerými dotazy, reklamacemi zboží či stížnostmi se nadále spotřebitelé mohou obracet přímo na naši společnost a své požadavky zasílat na:
- bezplatná zákaznická linka 800 100 230
- email: tescoma@tescoma.cz
- korespondenčně nebo osobně: TESCOMA s.r.o., U Tescomy 241, 760 01 Zlín
- servisní středisko, kontaktní údaje: http://www.tescoma.cz/zakaznicky-servis/servisni-strediska/
Dále mají spotřebitelé možnost se obrátit na Českou obchodní inspekci, která nově v rozsahu mimosoudních spotřebitelských sporů (ADR) je ze zákona určená k řešení uvedené problematiky."
Jelikož se společnost TESCOMA s.r.o. rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz a vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.