Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
jelikož se častěji na bílovecku opakovaně nezvoní na zvonky a hážou se pouze oznámenky do schránky,jsem se rozhodla napsat stížnost i přes to,že mezi stěžovatele zas tak nepatřím.
Bydlím v rodinném domku spolu se tchýní,která bývá stále doma a má také označený zvonek. Zvonky máme 2 Roloví+Rolová.Předpokládám,že když se nedozvoní na Rolovi,je povinností pošťačky zvonit na další zvonek,což se tak nestalo.Dne 16.9.bylo na oznámence uvedeno,že ve 14:45 p.Kučerovou byl udělán pokus o doručení,což nebyla pravda,jak jsem předeslala, tchýně je doma pořád a balík byl očekáván,tudíž jsem toto i sdělila tchýni.Je s podivem,že i na poště v úterý 21.9.kdy jsem balík musela vyzvednout na poště se spožděním(pošta má omezen provoz)mi bylo sděleno,že v ten den minimálně 4 lidem nebyl taktéž doručen balík i přesto,že byli doma.Když si platím balík do ruky a mám doma zajištěno převzetí,kde teda ten balík je?Na co mi je takový rozvoz,když se paní pošťačka neobtěžuji ani pořádně zazvonit na zvonek a třeba chvíli počkat,než někdo příjde ke dveřím anebo si jen tak háže podací lístky do schránek,což dle ostatních občanů tak vypovídá.Žádám o vysvětlení,popřípadě sjednání nápravy.Děkuji Rolová
sjednání nápravy,vysvětlení,omluva
|
Tweet |
V případě služby balík do ruky si zákazník zaplatí službu, u které dle deklarovaných vlastností této služby očekává, že Česká pošta doručí balík přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště.
Pokud se však poštovní doručovatel o doručení ani nepokusí, přestože byl po celou dobu na udané adrese, může podat na příslušné poště reklamaci vadného dodání.
Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma. Děje-li se však tento způsob doručování balíků do ruky opakovaně, doporučujeme podat současně i podnět Českému telekomunikačnímu úřadu k provedení kontroly, neboť tento dozorový orgán má oprávnění k státnímu dohledu na poskytováním poštovních služeb a může při zjištěném pochybení ukládat i citelné pokuty.
Kvalitu poskytovaných služeb může zákazník poštovních služeb reklamovat u kterékoli pošty. Jen tak lze docílit plnění závazků Českou poštou a zkvalitnění jejích služeb.
Reklamovat poskytovanou službu lze na kterékoliv poště, spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může stěžovatel podat do jednoho měsíce námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Proti zamítnuté reklamaci je také možné se bránit pomocí postupů České pošty. Česká pošta se odmítla zabývat stížnostmi svých zákazníků podanými prostřednictvím služby mimosoudního řešení sporů VašeStížnosti.cz, neboť disponuje vlastním systémem řešení stížností, který považuje za plně dostačující. Není-li spotřebitel spokojen s poskytováním poštovních služeb, může kromě uplatnění reklamace podat i stížnost. Stěžovat si můžete i telefonicky nebo e-mailem.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman