Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Dobrý den, zhruba v červnu jsem se rozhodl o ukončení vztahu s O2. Důvodem byly změny v podmínkách O2. Hlavní důvod byl přeruší dat/internetu po vyčerpání limitu FUP. Dříve byl alespoň omezený. Zavolal jsem na Vodafone a vyžádal jsem si nabídku a přijal ji jako výhodnou. V této nabídce byla možnost objednat si i nový telefon se slevou. V danou chvíli jsem jej nepotřeboval a tak jsem ji aktuálně nepřijal s tím, že by se mi to mohlo hodit později. Nemohu vědět vše v okamžik, kdy žádám o nový tarif. Ošem jaké bylo mé rozčarování, když jsem ještě před platbou první faktury jsem požíádal o využití slevy. Byla mi zamítnuta přes telefonní linku do Vodafonu. Před pár dny znova žádal o vysvětlení na online podpoře. Bylo mi vysvětleno, že to lze jen při podpisu smlouvy. Tu jsem ale uzavřel po telefonu. A pokuta za odchod je kupodivu 2058 a sleva je 2000kc. No zajímavá shod okolností. Asi to je již tak pěkně vypočtené, aby nebylo levnější odejít a vrátit se. Což ale chápu jako klamavou praktiku či klamání zákazníka. Když někdo je nový zákazník, tak očekávám, že je nový i po pár dnech a nemusí se rozhodovat v jediný okamžit času podpisu smlouvy.
Sleva na mobilní telefon pro nové zákazníky
Uznání slevy na mobilní telefon a z mé strany uhrazení ceny telefonu po slevě. Pokud vemu požadovaný telefon Samsung GALAXY Xcover 3 VE černá za plnou cenu 5277, tak mě jej Vodafone prodá za cenu 3277Kč jak inzeruje na svých stránkách pro nové zákazníky.
|
Tweet |
Pokud společnost deklaruje určitou zvláštní nabídku formou reklamy, jinak zveřejněné akce, či přímo při nabídce produktu a zákazník podmínky této inzerované zvláštní nabídky beze zbytku naplnil, pak je podnikatel povinen poskytnout spotřebiteli uvedenou slevu v souladu s nabídkou platnou v okamžiku nákupu. Učiněná nabídka nebo poskytnutá informace společnost zavazuje.
Bude podstatné pro posouzení případu znění učiněné nabídky operátorem. Znění nabídky, která byla uskutečněna formou telefonického hovoru, by bylo možno ověřit poskytnutím jeho záznamu, pokud byl monitorován.
Pokud by bylo získání slevy na nákup nového telefonu podmíněno současným uzavřením smlouvy nového zákazníka na zvolený tarif, pak by se však zřejmě nejednalo o klamání spotřebitele.
V případě, kdy se spotřebitel domnívá, že dochází k porušování zákona a používání zakázaných klamavých obchodních praktik ze strany operátora, může se obrátit na Český telekomunikační úřad.
Pokud si spotřebitel objednal od svého telefonního operátora službu, kterou mohl využít jen částečně, je nezbytným krokem na jeho obranu uplatnění reklamace u poskytovatele služby elektronických komunikací. Bude-li reklamace zamítnuta, může se uživatel obrátit na Český telekomunikační úřad (ČTÚ) s námitkou proti vyřízení reklamace služby. ČTÚ na jejím základě o sporu rozhodne ve správním řízení, toto řízení je pro spotřebitele méně finančně náročné. Navíc ČTÚ má oprávnění požadovat po poskytovateli služeb elektronických komunikací podklady v rámci řízení.
Hezký den, pane Slezáku,
nabídka, o které píšete, se týká slevy na telefon při současném uzavření smlouvy v našem eShopu. Platí pro nové i stávající zákazníky, ale lze ji získat opravdu pouze při on-line nákupu, podrobnosti najdete také na https://www.vodafone.cz/vse-o-nakupu/exkluzivne-v-eshopu/.
Je mi to líto, ale podle vašeho popisu na tuto slevu nárok bohužel nemáte.
S pozdravem
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Dobrý den,
musím podotkou, že sleva mi byla nabídnuta po telefonu. Tedy o žádném eShopu se tu nemluví. Pokud bych byl odkázán na eShop, tak si jej mohu objednat. Ale je to evidentně zbytečné dále tento problém řešit.
Hodnocení:
Komentář: Toto nepovažuji za korektní Vodafonu, ale nehodlám se tím dále zabývat.