Společnost


T-Mobile Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:645
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

15%
85%
Toto skore je založeno na 20 stížnostech.

#12425Neoprávnená reklamácia

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

11 hodin 24 minut

Detail stížnosti

Publikováno
20.09.2016, před 8 lety

Eva Štechová

Znění stížnosti

Dobrý deň,
rozhodla som sa presunúť si číslo z O2 do T-mobile. Vybrala som si tarif a telefón a na pobočne na Náměstí Svobody v Brně som podpísala zmluvu. Prvá sťažnosť je, že som nedostala kópiu zmluvy, ani na papieri, ani mailom, ako som očakávala. Čo je, ale, dôležitejšie, po príchode domov som zistila, že telefón nefunguje, nedá sa vôbec zapnúť. Zamestnanec, ktorý mi telefón dával, ho predo mnou nevyskúšal a predajňa bola už zavretá, tak som ho nemohla vrátiť ešte v ten deň. Druhý deň som v predajni požiadala o nový a zamestnanci so mnou spísali reklamačný formulár a oznámili mi že ma nechajú čakať 30 dní na vyriešenie reklamácie. Podľa môjho názoru som mala hneď dostať nový telefón a je veľmi nefér, že som zaplatila za služby a zariadenie, ale ostala som bez neho. Bola by som rada, keby sa to dalo čo najrýchlejšie vyriešiť, aby som nemusela svoju žiadosť posúvať ďalej. Dopredu Ďakujem za odpoveď.

S pozdravom,
Eva Štechová


Produkt

Huawei P8 Lite


Požadované řešení

Urýchliť reklamáciu, poprípade kontaktovať nadriadeného zamestnancov na pobočke Náměstí Svobody v Brne. Prijala by som možnosť vymeniť telefón za inú značku, keďže tejto už veľmi nedôverujem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.9.2016 09:37, před 8 lety

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, tak jako v tomto případě, věc byla vadná již při převzetí. V případě soudní pře by tak obchodník musel prokázat, že zboží vadné nebylo. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.

Co se týče délky reklamačního řízení, upravené v § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele, platí, že prodejce musí rozhodnout o způsobu vyřízení reklamace ihned jakmile pro to má všechny podstatné informace, v komplikovaných případech nejpozději do tři dnů. Je-li však třeba odborně posoudit, zda vada telefonu vznikla již ve výrobním procesu a nebyla způsobena spotřebitelem, nezapočítává se doba potřebná pro toto posouzení do výše uvedené lhůty. Po rozhodnutí o způsobu vyřízení reklamace musí však prodávající ještě provést nápravu. Pokud se reklamace nevyřídí okamžitou výměnou nebo vrácením peněz, lze předpokládat, že si provedení nápravy (např. opravy zboží) vyžádá další čas. Zákon však stanoví, že celý tento proces (posuzování vady, rozhodovaní o způsobu vyřízení reklamace a provádění nápravy) nesmí přesáhnout 30 dní.

Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případný spor by mohl být řešen pouze před Českým telekomunikačním úřadem, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.