Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý deň, v internetovom obchode http://www.zeleznicni-modelarstvi.cz/ u pána Josefa Tesaře, som si objednal model lokomotívy (hodnota objednávky 88,8€). No bol som nemilo prekvapený, keď mi bola dodaná iná lokomotíva (hodnota dobierky 98,68€) ako som si objednal. Tu som urobil chybu, keď som balík prebral. Tak som teda využil zákonnú možnosť a do 14 dní som tento tovar zaslal späť aj s odstúpením od zmluvy. Tu mi vznikli náklady na poštovné v hodnote 10€. Pán Tesař bol informovaný
o zaslaní tovaru späť, čo mi potvrdil e-mailom.
Dňa 1.9.2016 si pán Tesař prebral tovar aj odstúpením od zmluvy. Keďže 14 dňová lehota ubehla 15.9.2016 a peniaze mi stále neprišli, chcel by som Vás požiadať o pomoc pri riešení svojho problému.
Ako spotrebiteľ som musel dodržať zákonnú 14 dňovú lehotu na vrátenie tovaru, tak prosím aj pána Tesaře, ktorý má na svojej stránke vyobrazené ocenenia "Spoľahlivá firma 2015 a 2016", aby sa k mojej sťažnosti postavil zodpovedne.
vrátenie peňazí
|
Tweet |
Odstoupil-li spotřebitel od kupní smlouvy, podnikatel je povinen vrátit mu zaplacené peněžní prostředky včetně nákladů na dodání nejpozději do 14 dnů od odstoupení, případně od vrácení zboží, které je spotřebitel povinen vrátit do 14 dnů od odstoupení.
Nesplněním této povinnosti ve stanovené lhůtě se podnikatel ocitá v prodlení a spotřebitel může požadovat i úroky z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení uschoval.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Pokud spotřebitel odstoupil od smlouvy, hradí navrácení zboží (např. odeslání poštou) zpět podnikateli spotřebitel za podmínek podle § 1832 odst. 3 občanského zákoníku. Na tyto náklady na vrácení zboží však musí být spotřebitel upozorněn ještě před uzavřením smlouvy (například v obchodních podmínkách e-shopu), jinak je povinen je hradit sám podnikatel. Pokud by se však jednalo o reklamaci, tedy výměnu zboží z důvodu chyby podnikatele (spletl velikost, typ zboží), nese náklady poštovného vždy podnikatel.
Dle § 1832 občanského zákoníku v případě odstoupení od smlouvy je do 14-ti dnů od odstoupení povinen vrátit podnikatel spotřebiteli jak částku za zboží, tak za nejlevnější možný způsob dodání. Pokud podnikatel odmítá do 14-ti dnů zaplatit, dostává se vůči spotřebiteli do prodlení dle § 1968 občanského zákoníku.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.