Společnost


iStyle CZ, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:18
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#12427Fitbit

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 25 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.09.2016, před 8 lety

Vladimir Balusik

Znění stížnosti

Dobrý deň
Kúpil som si hodinky Fitbit, počas nosenia mi odpadla časť náramku (pracka) čoho som si nevšimol. Pri reklamácii ma predavač vopred upozornil, že bude zamietnutá, lebo som nepriniesol všetky diely. Táto chýbajúca časť nebráni predsa posúdeniu výrobku. Má predajca právo zamietnuť reklamáciu len preto, že som neposkytol k preskúmaniu všetky diely?


Požadované řešení

Akceptovanie reklamácie


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.9.2016 08:48, před 8 lety

Okolnost, že spotřebitel není schopen při reklamaci v záruční době, dodat vadný výrobek kompletní, bude mít vliv pouze při případně uznané reklamaci, pokud by došlo k přiznání nároku na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz spotřebiteli, neboť v takovém případě se smlouva ruší a strany si musí vrátit vše, co si navzájem plnily. Není-li možné vrátit vše (věc je nekompletní), může být poskytnuta finanční náhrada (ponížena vrácená částka). Cena přiměřená chybějícímu zboží. Musí být určeno dohodou.

Jinak pro reklamaci platí, že prodejce má právo zamítnout reklamaci, a to z důvodů, jež jsou uvedeny v ustanovení § 2167 a § 2170 občanského zákoníku. Jedním z těchto důvodů může být i to, že si kupující reklamovanou vadu na věci sám způsobil, tj. mechanické poškození. Pokud to ovšem prodejce tvrdí, měl by se s tím v odůvodnění zamítnutí reklamace vypořádat. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Důkazní břemeno je na straně prodejce.

Aby mohla být reklamace zamítnuta z důvodu chybějícího dílu, musela by jeho absence způsobovat reklamovanou závadu. V případě, že absence dílu není příčinou reklamované závady, ta byla měla být předmětem posouzení. Dojde-li prodávající k názoru, že se jedná o vadu, která je kryta zárukou, měla by být v rámci reklamace odstraněna.

Pokud prodejce reklamaci zamítne, má spotřebitel pro případ svého nesouhlasu možnost nechat si vypracovat znalecký posudek. Seznam znalců lze nalézt na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci. Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat. Pokud bude znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, může jej znovu uplatňovat u prodejce, jenž v případě uznání reklamace bude muset uhradit jeho cenu z titulu náhrady nákladů spojených s reklamací. Pokud bude znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, má právo namítat, že prodávající nevyřídil reklamaci řádně a z tohoto důvodu od smlouvy odstoupit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2017 13:48, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.