Počet nahlášených stížností: | 29 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Kurier mi doručil Velvet smooth, ktorý je po vložení baterii nefunkčný( nedá sa zapnúť) žiadam o výmenu
ďakujemn
Ing Ladislav Martinčák
Hviezdoslavova 21
82106 Bratislava
martincak@hotmail.com
Navrhujem výmenu za funkčný prístroj.
|
Tweet |
Vzhledem k tomu že obchodní podmínky společnosti se hlásí k dodržování českého práva, měl by mít spotřebitel právo od smlouvy odstoupit do čtrnácti dnů od převzetí zboží dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. V případě, že podnikatel nepoučil spotřebitele o právu na odstoupení, prodlužuje se lhůta k odstoupení na jeden rok a čtrnáct dnů.
Dle ustanovení § 1832 odst. 1 téhož zákona pak má právo na vrácení peněz a také prvního poštovného, které musel uhradit při koupi zboží. Jedná se ale o výši poštovného, které se rovná nejlevnějšímu způsobu dodání zboží, které podnikatel nabízí.
Pokud již uplynula lhůta 14 dnů od převzetí zboží, bude nutné vadnou věc reklamovat. Má-li věc vady, může spotřebitel dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je ale možné pouze, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné (lze-li tedy vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady). Není-li to možné, může spotřebitel odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.
Pokud se vada projeví v prvních šesti měsících od převzetí zboží, znamená to, že v případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že zboží vadné nebylo. Jedná se tedy o otočení důkazního břemene (§ 2161 odst. 2 občanského zákoníku).
Spotřebitel může uplatnit reklamaci v kterékoli provozovně prodávajícího, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě jeho podnikání.
Vzhledem k tomu, že společnost má dle obchodních podmínek sídlo v Hong Kongu, bude zřejmě velmi problematické vymáhání peněžních prostředků v případě odstoupení od smlouvy, rovněž i uplatnění reklamace.
Pokud společnost nesplní dobrovolně své závazky, musel by se spotřebitel domáhat plnění soudní cestou, popřípadě doporučujeme podat trestní oznámení pro podezření ze spáchání trestného činu poškozování spotřebitele, případně podvodu, avšak podmínkou trestní odpovědnosti v daném případě je způsobená škoda alespoň ve výši 5000,- Kč, která se však sčítá pro případ, že by bylo vícero poškozených.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.