Počet nahlášených stížností: | 87 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
vlastním telefon zn. Samsung Galaxy S5. Dne 10.9.2016 mi byl telefon poškozen a to tak, že se rozbil dotyk. Telefon tudíž není funkční a já ho využívám jako pracovní nástroj k výkonu svého povolání. Přístroj jsem odnesla do vašeho autorizovaného servisu Britex v OC Harfa na Praze 9. Telefon je ještě v záruce. Zde mi bylo sděleno, že náhradní díl na tento telefon delší dobu neměli a nemají, neboť dodavatel Samsung nemá skladem náhradní díly na tento typ telefonu a není známo, kdy bude skladem.
Vzhledem k tomu, že potřebuji tento telefon a hlavně jeho obsah a funkce, které náhradní telefon, který mi byl zapůjčen nemá, apeluji tímto na vás, aby tento problém byl vyřešen ke zdárnému konci. Je mi jedno jakým způsobem to bude, ať opravou mého původního přístroje. Pokud nejste schopni dodat náhradní díl potřebný k opravě, zajistěte mi v tom případě telefon jiný v téže hodnotě.
Prosím o co nejrychlejší řešení, neboť nemohu čekat nesmyslně dlouhou dobu.
jsem s pozdravem Barbora Berková
Pokud nejste schopni dodat náhradní díl potřebný k opravě, zajistěte mi v tom případě telefon jiný v téže hodnotě.
|
Tweet |
Má-li věc vady, může spotřebitelka dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je ale možné pouze, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné (lze-li tedy vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady). Není-li to možné, může spotřebitelka odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka požadovat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.
Dle § 2170 občanského zákoníku právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující vadu sám způsobil. Pokud bylo zboží poškozeno spotřebitelkou (i když neúmyslně), není za takovou vadu odpovědný prodávající. V takovém případě tedy nemůže spotřebitelka žádat ani opravu telefonu.
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelkou nedohodne na lhůtě delší. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitelka má možnost odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.