Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na základě hojně reklamujících výrobků firmy P iedra jsem se rozhodla z rekonstruovat vchod do domu, vjezd do garáže a další zpěvněné venkovní části položením kamenného koberce.
Postupně jsem zjistila, že tento materiál lze zakoupit u různých prodejců, což vzhledem k mému bydlišti byla prodejna ve Stráži nad Nisou. Prodejnu jsem navštívila a objednala potřebné množství materiálu, to je že na potřebných cca 85 m2 jsem objednala 65 pytlů á 25 kg kamínků. Dostala jsem fakturu, kterou jsem uhradila dne 24.5.2016 a s prodejcem panem Chomou se dohodla za úhradu na dovoz uhrazeného materiálu.
Materiál mi byl s komplikacemi / na 3x / dovezem i se spojovací chemii / pojidlo složka A, tvrdilo složka B, protože kamínky různé velikosti se při pokládce musí se složkou A a B smísit dohromady /.
Pokládku jsem zadala osvědčené stavební firmě, která postupně se sděláváním materiálu zjistila, že spojovací chemie chybělo přes 7 kg a proto nemohly být práce dokončeny.
To jsem začala u prodejce /zatím neúspěšně/ požadovat dne 8.7.2016 písemně reklamujícím dopisem, kdy mi p. Choma pouze prostřednictvím WhatsApp dne 17.8.2016 odpověděl, že reklamace je uznána a já odsouhlasila, že se přizpůsobím s časem dodáním chybějícího materiálu. Protože se prodejce neozval do konce srpna, napsala jsem další již II. upomínku, která se mi včera vrátila.
Prosím o sdělení, jak mám dále s reklamací a neochotou prodejce zboží úspěšně pokračovat.
Prosím o sdělení či radu, jak dále s nespolupracujím prodejce postupovat.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá spotřebitelce za to, že věc při převzetí nemá vady. Za vadu se považuje také, pokud věc není v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti. Nebylo-li tedy dodáno sjednané množství stavebního materiálu, odpovídá za toto vadné plnění prodávající. Spotřebitelka může žádat doplnění toho, co chybí, anebo přiměřenou slevu z ceny. Není-li možné doplnit chybějící množství, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a smluvní strany jsou si povinny vrátit to, co si plnily, což by v tomto případě bylo problematické.
Pokud porušením smluvní povinnosti ze strany prodávajícího vznikla spotřebitelce újma na jmění (škoda), je za tuto škodu odpovědný prodávající. Prokáže-li spotřebitelka, že jí byla způsobena škoda (např. kvůli průtahům se prodražily stavební práce), a že tato škoda byla způsobena tím, že prodávající nedodal věc ve sjednaném množství, může spotřebitelka žádat o náhradu škody. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo požádá-li o to spotřebitelka, hradí se škoda v penězích.
Od spotřebitelky jsme obdrželi následující vyjádření k případu:
Dobrý den.
Sděluji Vám, že včera, tj. 17.10.2016, mi bylo konečně dodáno chybějící zboží a tím moje reklamace vyřízena.
Předpokládám, že mi pomohlo se na Vás obrátit o radu, což mi prodejce ale neodsouhlasil.
Mnohokráte Vám děkuji a přeji mnoho pracovních úspěchů ve Vaší činnosti. J.Poláková