Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
řeším situaci, kdy mi internetový obchod nechce dodat zboží, které bylo na základě platně uzavřené kupní smlouvy dokonce i zaplaceno zálohovou (proforma) fakturou, resp. pokouší se objednávku stornovat.
E-shop se odvolává na ZJEVNĚ chybnou cenu grafické karty do PC, ovšem dle mého názoru se o na první pohled 100% chybnou (=zjevně chybnou) cenu nemůže jednat.
Dle mého názoru, je např. zjevně chybná cena letenky 3 USD nebo v "mém případě" grafické karty do PC např. 150 Kč, nikoliv však cena nižší o cca 35 %, jenž může např. představovat cenovou politiku prodávajícího.
https://www.czc.cz/obchodni-podminky/clanek
https://www.czc.cz/kdy-vznika-kupni-smlouva/clanek
E-shop mi nabízí pouze zvýšení původní ceny z 7734 Kč (cena na objednávce i proforma faktuře) na 12042 Kč nebo storno + vrácení peněz. Oba návrhy jsou pro mě nepřijatelné.
Není možné, aby e-shop řádně plnil (dodal zboží) pouze když on sám uzná za vhodné a naopak neplnil (zboží nedodal), když si zpětně uvědomí, že by zboží raději prodával za vyšší cenu!!
GIGABYTE GeForce GTX 1070 OC, 8GB GDDR5 (mini ITX), GV-N1070IXOC-8GD
Dodání zboží + OMLUVA
|
Tweet |
Na přání společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.
Dobrý den pane Ruto,
vzhledem k tomu, že jste nám oznámil předání celé záležitosti České obchodní inspekci, vyčkáme na kontakt z jejich strany a poté budeme dále jednat.
Děkujeme Vám za pochopení.
Dagmar Kučerová, CZC.cz
Dobrý den,
vzhledem k tomu, že řízení ČOI ADR může trvat až 90 + 90 dní, tak bych se rád s Vámi pokusil dosáhnout řešení pružněji v rámci této platformy VašeStížnosti.cz.
Jako kompromisní krok z mé strany, ve snaze naleznout oboustranně akceptovatelnou dohodu, Vám nabízím zrušení dodávky poloviny problematického zboží = 2 objednávek (tzn. zrušení objednávky č. 4116602289 a č. 4116602305, resp. dodání objednávky č. 4116602290 a č. 4116602294).
Můj návrh/ústupek je však platný pouze do 28.9.2016 (do tohoto data požaduji definitivní potvrzení objednávek), resp. do 30.9.2016 do kdy požaduji fyzické dodání zboží (převzetí na pobočce v Praze-Hájích).
Prosím o Vaše vyjádření ke kompromisnímu návrhu (CZC.cz) a dále dTest o komentář k celému případu (+ případně i ke kompromisnímu návrhu).
S pozdravem,
Tomáš Ruta
Mezi subjekty byla uzavřena kupní smlouva, ze které stranám vznikají práva a povinnosti. Povinností prodávající je zboží dodat. Vzniklou smlouvu lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů. Jako zákonný důvod připadá pouze následná nemožnost plnění, kdy se dluh stane nesplnitelným až po vzniku závazku (např. zboží se přestalo vyrábět). Ovšem musí se jednat o objektivní stav. Plnění není nemožné, lze-li dluh splnit za ztížených podmínek, s většími náklady, s pomocí jiné osoby nebo až po určené době.
V případě, že je uveřejněna nabídka na internetových stránkách, je jejím přijetím smlouva uzavřena. V případě, že se prodejci zvýší náklady na obstarání zboží, nemůže to jít k tíži spotřebitele, který smlouvu uzavřel v dobré víře, nemohl tedy chybu prodejce předpokládat. Jakmile je smlouva jednou uzavřena jsou strany povinny plnit podle smlouvy řádně a včas.
Pouze v případech, kdy by došlo ke zjevné administrativní chybě, že spotřebitel nemohl v dobré víře předpokládat, že by byl výrobek za uvedenou cenu skutečně prodán, může prodejce odůvodněně spotřebitele informovat o správné výši kupní ceny. V daném případě bude pro posouzení případu podstatné, že zboží bylo označeno v době nabídky jako akční zboží s určitou např. procentuální slevou.
V případě, že prodejce mění po přijetí objednávky cenu, mohlo by být takové jednání vyhodnoceno jako tzv. vábivá reklama dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele, která je klamavou obchodní praktikou. V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.
Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.