Počet nahlášených stížností: | 167 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.
Dne 21.7.2016 jsem přes slevový portál NewGo.cz objednal navigaci 5” GPS navigace s češtinou,23.7.2016 zaplatil částku 1399,-kč.Po uplynutí čekání na dodávku zboží jsem společnost kontaktoval.Odpověděli že objednávku předali prodejci sales 4 portal ltd. Na email společnosti SALES, ve kterém jsem se ptal na stav vyřízení mi bylo sděleno mimo jiné"Dotazy na stav objednávky prodlužují expedici zboží, neboť se musíme věnovat odepisování na emaily a nemůžeme pracovat na expedici zboží. Vyčkejte proto na informaci o expedici zboží. Zboží je vždy automaticky expedováno ve výše uvedené lhůtě.
Kód objednávky: 2015015874
Datum: 11.8.2016"
Podotýkám že lhůta dodání je 10 až 14 pracovních dní.
Po druhé urgenci za další měsíc mi společnost už ani neodpověděla a do dnešního dne jsem navigaci neobdržel
5” GPS navigace s češtinou a doživotní aktualizací map 0029 5” GPS navigace s češtinou a doživotní aktualizací map 1 1 399 Kč 1 399 Kč Zásilka na adresu příjemce 1 99 Kč 99 Kč Platba slevovým voucherem NewGo - nutno zadat v dalším kroku do poznámky číslo voucheru a ověřovací kód 1 -1 399 Kč -1 399 Kč CENA CELKEM: 99 Kč Zaokrouhlení: 0 Kč Fakturační údaje Jméno: Jindřich Šebelík Firma: IČ: DIČ: Ulice: 5.Května 1512 Město: jirkov Okres: PSČ: 43111 Stát: Česká republika Email: jindrasebelik@seznam.cz Telefon: 720348222 Poznámka: Číslo voucheru 76689 Ověřovací kód 33-192-656
Okamžité dodání zboží nebo odstoupení od smlouvy a vrácení zaplacené částky.Požadovali zaplatit peníze předem a to hned
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté mu spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Až po uplynutí této lhůty se subjekt ocitá v prodlení a je nutné mu určit dodatečnou lhůtu k plnění.
To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.). Dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění lze poskytnout i mlčky. Po jejím marném uplynutí může spotřebitel od smlouvy odstoupit.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli tedy odstoupením vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou) na adresu uvedenou v obchodních podmínkách společnosti jako korespondenční pro ČR: SALES 4 PORTAL LTD, Poštovní přihrádka 5, 700 39 Ostrava 39. V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Velké Británii), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.
Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.
V případě podezření na podvodné jednání ze strany společnosti lze uvědomit orgány činné v trestním řízení, které provedou příslušná šetření. Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.