Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#12452Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 22 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.09.2016, před 8 lety

Karel Horak

Znění stížnosti

Dobry den v srpnu tohoto roku jsme koupily vozidlo škoda Octavia II s tím že je vozidlo plně funkční a bez problémů. Auto mi po dvou dnech spaddlo do mouzoveho režimu a začal jsem těšit čím to je. Byla vadná svíčka tak jsem provedl výměnu ale dále byl problém v nefunkčním egr ventilu. Také jsem využil servisní akci ve škoda auto. Akce se týkající se prohlídky vozu zdarma. Bylo mi zdeleno že je egr ventil nefunkční a je Velká vůle v pravém předním ložisku. V reklamaci mi přišlo vyjádření že je to běžné opotřebení ale podle toho jak rychle se mi tato zavada stala tak předpokládám že o vadném egr ventilu prodejce již věděl. To samé o ložisku ve kterém byla již v prodeji Velká vůle. Také mám pojištění carlife přičemž tam tyto díly nejsou napsány. Jako další věc mi přišel cca po měsíci od koupi vozu že má chybový software ( kauza koncernu vw NOx). I když se jedná o přehráni softwaru bylo mi to při koupi vozu zatajeno přičemž prodejce o tomto musel již vědět jelikož informační dopis obdržel již v květnu 2016 tedy o tři měsíce dříve než auto prodal. Dále je garantováno, že první registrace vozu je 15.1.2012 a je to psáno i ve smlouvě. Nicméně toto datum se neshoduje s datumem ve velkém technickém průkazu.


Produkt

rv. 2012 první registrace 15.3.2012 škoda Octavia II combi 2.0 tdi CR 103kw, 111000km, TMBHE61Z6C8022904 PC:261000,-


Požadované řešení

Prosím o případnou radu a zda se musejí předělat smlouvy či ne. Od společnosti požaduji slevu 20000,- ci proplacení opravy.Děkuji Horák


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.9.2016 07:57, před 8 lety

Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly. Sjednané vlastnosti by měly být zaneseny ve smlouvě.

Pro tento případ bude rozhodující, co konkrétně má spotřebitel uvedeno v převzatých smluvních dokumentech k nákupu vozu. Ze strany spotřebitele by byla možná argumentace, že prodávající neupozornil spotřebitele na všechny vady vozidla, že se tedy jedná o skryté vady, jež má právo reklamovat. U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím majitelem.

Stav prodávaného vozu by však měl být detailně popsán v kupní smlouvě. Prodávající odpovídá za vady, na které ve smlouvě výslovně neupozorňuje. Úspěšně by se spotřebitel v případě sporu zřejmě mohl domáhat vyřízení reklamace vad, které nejsou v protokolu o převzetí vozu uvedeny. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla.

Lhůta prvních 6 měsíců od převzetí věci je pro spotřebitele příznivější v tom ohledu, že zákon předpokládá, že v případě výskytu vady, byla vada na věci již při jejím převzetí, dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a prodávající za ní tedy odpovídá, neprokáže-li opak.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.10.2016 15:48, před 8 lety

Vážený pane Horáku,
mám informaci, že kolegové se s Vámi spojili a že věc by měla být vyřešena. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl s řešením spokojen.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.11.2016 15:06, před 8 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
8.11.2016 14:50, před 8 lety


Karel Horak

Již vyřízeno Děkuji.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.11.2016 16:09, před 8 lety

Věc je tedy uzavřena k oboustranné spokojenosti a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
14.11.2016 16:18, před 8 lety


Karel Horak

Hodnocení: