Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
potřebovala bych od Vás radu. Moje dcera si zakoupila boty zn. TAMARIS (1-24224-36-39: Baleríny denim),
u dodavatele „ t-smart s.r.o. Rabštejnská Lhota 153, Chrudim, v provozovně Dolní 99, Havlíčkův Brod“.
Tyto krásné boty zakoupila 20.5.2016 za cenu 1999,00Kč- zdůrazňuji, že je měla 2x na noze. Na levé botě se jí
odlepily kamínky, pravá bota je nepoškozená. Dne 23.6.2016 jsme boty reklamovali a boty byly vráceny zpět bez vysvětlení, pouze na reklamačním listě uvedeno „reklamace neuznána“. V prodejně jsem požádala 22.7.2016 o druhou reklamaci s upozorněním na vadu obuvi – odlepené kamínky pouze na jedné botě, druhá bota v pořádku. Ani tato reklamace nebyla uznána a vrácena zpět s odůvodněním běžného opotřebení. Ani třetí reklamace nebyla kladně vyřízená. Byla zdůvodněná, že celá šarže je v pořádku a jsem první zákazník s tímto problémem.
Domnívám se, že takto drahé boty uznávané značky by se neměly za 2x vzetí na nohu opotřebit a když dojde k vadě
výrobku, měla by reklamace být uznána.
Nevím jak mám dál postupovat.
Boty jsou opravdu jak nové a kamínky jsou vypadané pouze na jedné botě. Na druhé botě pevně drží.
Děkuji za pochopení a přeji hezký den
Karlová
Odesláno z aplikace Pošta pro Windows 10
obuv - 1-24224-36-39 Balerina denim
výměna za nové
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. V případě soudní pře by tak obchodník musel prokázat, že zboží vadné nebylo. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Prodejce má právo zamítnout reklamaci, a to z důvodů, jež jsou uvedeny v ustanovení § 2167 a § 2170 občanského zákoníku. Jedním z těchto důvodů může být i to, že si kupující reklamovanou vadu na věci sám způsobil, tj. mechanické poškození. Pokud to ovšem prodejce tvrdí, měl by se s tím v odůvodnění zamítnutí reklamace vypořádat. Pokud prodávající zamítl reklamaci s odůvodněním, že vada byla způsobena intenzivním užíváním, je reklamaci možné rozporovat s odůvodněním, že se nejedná o spravedlivě očekávané opotřebení např. ve vztahu k ceně, materiálu bot, délce užívání. Na obvyklé opotřebení věci se záruka nevztahuje podle § 2167 občanského zákoníku.
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. Rovněž lze kontaktovat ITC Zlín - Institut pro testování a certifikace (www.itczlin.cz).
Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.