Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
V červnu tohoto roku mi byl ukraden nový Iphone od alza z programu Iphone každý rok, Mám ho pojištěný od vaší společnosti, na pobočce alza mi pan prodavač řekl, cituji "k telefonu je přidáno pojištění, je pojištěn proti krádeži a rozbití" Když sem se ho zeptal, jestli se to vztahuje i na krádež z tašky přes rameno, tak mi odpověděl, že ANO, že se to nevztahuje akorát na to, když mi ho ukradnou z auta. Po měsíci od koupě mi ho ukradli právě z tašky přes rameno, telefon byl uvnitř, taška byla vedle mě položena, klubu nebylo ani 15 lidí a to byli docela velké prostory, seděl jsem přímo na proti kameře, odešel jsem vyprovodit kamarádku na taxi a během 2 minut jsem byl zpět dole, když sem koukal do tašky, tak telefon nikde. Pote sem byl na policii, vše se předalo pojišťovně a ta mě měla informovat o průběhu. Uběhli 2 měsíce a nic. Tak sem volal a oni mi oznámili, že pojišťovací smlouva byla stornována, tak mi jako důvod udali, že sem nedodal dostatečné podklady, tak jsem znova obíhal PČR kvůli dalším papírům. poté co jsem to znovu odeslal mi přišlo následující den to, že pojištění nelze plnit z důvodu nedbalosti. Jak pojišťovna může vědět, co je nedbalost, když sama v televizi uvedla, že neví, co vlastně jejich pojistka pokrývá. Další den mi pak přišla faktura od Alza na 27500,-. z ničeho nic. Prostě 10 dní na to abych to uhradil. Když sem volal tak se mnou nikdo o tom nechtěl moc mluvit a když jsem volal do pojišťovny, tak mi to nikdo po 15 min. nevzal. Mohu dostat vysvětlení a orientační odpověď, na co se vlastně vztahuje vaše pojištění? Děkuji.
Podvody v pojistce.
Vysvětlení, přehodnocení, kontaktování a normální vyrozumění.
|
Tweet |
Podnikatel musí spotřebitele před uzavřením smlouvy informovat o nabízené službě (program Nový iPhone každý rok) a o jejích hlavních vlastnostech. Neučiní-li tak nebo učiní-li tak nesrozumitelně, může to mít za následek, že se smlouva vyloží ve prospěch spotřebitele. Nabídka a poskytnuté informace zaměstnancem společnosti jsou zavazující a podnikatel by měl jednou navržené podmínky dodržet, neboť zaměstnanec jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a právní jednání zaměstnance podnikatele zavazuje.
Dle bodu 5.12.1. Podmínek programu Nový iPhone každý rok zveřejněných na webové adrese i.alza.cz/Foto/docs/Podminky_programu_iPhone_zaruka_160607-final-cistopis.pdf (dále jen "PPN") se rozšířená záruka nevztahuje na odcizení iPhonu v důsledku úmyslného nebo nedbalostního/neopatrného jednání spotřebitele (např. ponechání iPhonu na nechráněném, volně přístupném místě jako např. v nákupním košíku, na stole v restauraci, odcizení iPhonu v souvislosti se sníženým vnímáním spotřebitele v důsledku spánku, požití alkoholu či jiné omamné látky apod.). Dle bodu 5.12.2. PPN se rozšířená záruka nevztahuje na krádež iPhonu, pokud jej nemá spotřebitel v době krádeže při sobě nebo na sobě.
V daném případě bude tedy rozhodné, zda byl spotřebitel o službě řádně informován a zda byl seznámen se podmínkami poskytované služby.
Vážený pane Nohejle,
velmi mě mrzí vzniklá situace. Prověřovala jsem Vaši pojistnou událost a je mi líto, že pro Vás nemám příznivější závěr.
Pojistné podmínky včetně podmínek užívání jsme Vám zaslali přímo v příloze na email již 17.5.2016, den poté jste si telefon vyzvedával. V odpovědi na otázku pracovníků portálu dTest, byl jste včas seznámen s podmínkami služby.
Pojištění jako takové pokrývá případy zcizení včetně krádeže prosté, nicméně je nutné, aby pojištěný nešel situaci svou neopatrností naproti.I krádež z tašky přes rameno není v rozporu s podmínkami, velmi důležité jsou však vždy okolnosti případu.
Ve Vašem případě jste ponechal telefon zcela nehlídaný, vystavil jste jej tak nepřiměřenému riziku krádeže. Aby nedošlo k nedorozumění, jedná o rozhodnutí likvidátora pojišťovny, jakožto Alza.cz nemáme možnost jej ovlivnit. Máte možnost se případně odvolat proti rozhodnutí u dozorčího orgánu viz podmínky pojištění. Mrzí mě to, nevidím v tomto případě možnost úspěšně závěr pojišťovny rozporovat, podle okolností situace vyhodnotil likvidátor událost v souladu s podmínkami.
Budu ráda, pokud tato zkušenost neovlivní Váš názor na naše služby a budeme mít zároveň příležitost se s případnými dalšími objednávkami o tento stav zasloužit.
Děkuji za pochopení a přeji pěkný den,
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: