Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 31.8. jsem si na eshopu shabby.cz objednal sadu taburetů, kterou jsem následně uhradil převodem.
Po cca 14 dnech jsem několikrát kontaktoval emailem provozovatele kdy bude zboží dodáno. Bez odpovědi.
Uvedené telefonní číslo na stránkách eshopu nikdo nezvedal a po několika dnech je již nedostupné.
Taburet s úložným prostorem, sada 2 kusy, Route 66, Číslo produktu: PAM/94508
ihned dodat zaplacené zboží, nebo vrácení peněz
|
Tweet |
Kupní smlouvou se prodávající zavazuje, že kupujícímu odevzdá věc, která je předmětem koupě. Prodávající má tedy povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu (dle informací uvedených na webových stránkách podnikatelky činí dodací lhůta zpravidla 7 dní; obecně platí, že nejpozději by mělo být plněno do 30 dní.), ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté mu spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku.
Spotřebitel by měl tedy prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 občanského zákoníku). Dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění lze poskytnout i mlčky. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou) na adresu uvedenou v živnostenském rejstříku: Masarykova třída 1021, 735 14 Orlová. V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, může spotřebitel žádat i zákonný úrok z prodlení.
Prodávajícího je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
V případě podezření na podvodné jednání ze strany podnikatelky lze uvědomit orgány činné v trestním řízení, které provedou příslušná šetření. Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.
Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.