Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
- Ionizační hřeben zakoupen přes internet (faktura ze dne 19.8.2016)
- hřeben jedenkrát vyzkoušen, ale na mé vlasy vůbec nefungoval
- posláno zpět poštou v následujícím týdnu (lísteček z podání na poště bych dohledala) - bez jakéhokoli poškození, v původním obalu, pečlivě zabalený
- až 23.9. reakce: Vaše odstoupení od smlouvy nebylo uznáno.
Odůvodnění:
Hřeben byl vrácen poškozen ze spodní strany je odřen. Pravděpodobně
odřeno o tvrdý předmět.
V případě odstoupení musí být hřeben zaslán v původním stavu bez
poškození a plně funkční.
Domívám se, že si dodavatel toto poškození vymyslel (nebo tam už bylo, určitě ne způsobené mnou), aby nemusel vracet peníze.
Číslo výdejky: 3494 POLOŽKA KS CENA/KS MEZISOUČET Revoluční ionizační hřeben na žehlení vlasů - s LCD displejem 1 799 Kč 799 Kč Česká pošta, dobírka 1 110 Kč 110 Kč Celkem k úhradě: 909 Kč
Chtěla bych vrátit peníze. Ionizační hřeben jsem přes internet kupovala s tím, že nebude-li mi vyhovovat, normálně ho v zákonné lhůtě vrátím, jak je u nákupů přes internet garantováno. Jsem velmi zaskočena, že to dodavatel odmítl.
|
Tweet |
Podle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku má spotřebitelka právo od kupní smlouvy odstoupit bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží, neboť smlouva byla uzavřena distančním způsobem. Nebyla-li spotřebitelka o tomto právu poučena před uzavřením kupní smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dnů ode dne převzetí zboží.
Toto ustanovení na ochranu spotřebitele je v právní úpravě zakotveno z důvodu, že si kupující nemůže zboží vyzkoušet před uzavřením smlouvy. Odstoupí-li spotřebitelka od smlouvy, vrátí jí prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od ní na základě smlouvy přijal. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebitelce dříve, než mu spotřebitelka zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslala.
Spotřebitelka odpovídá prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží (prodávající v takovém případě vrací peněžní částku poníženou o ztrátu z hodnoty zboží), které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než jen nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti (spotřebitelka může zboží vyzkoušet stejným způsobem, jakým by to mohla učinit v kamenném obchodě). Více informací o odstoupení od smlouvy bez udání důvodu je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3283/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-uzavrene-pres-internet-ci-po-telefonu.
vyjádření společnosti Milujeme-slevy.cz
Paní Prokopová opravdu dne 19.8. zakoupila ionizační hřeben u naší společnosti. Dne 25.8.2016 jsme přijali její hřeben zpět. Její odstoupení od smlouvy by jsme rádi uznali, ale hřeben byl z plastové strany poškozen pravděpodobně o tvrdý předmět (Znatelné zářezy v plastové části). Poškození je zjevné na první pohled.Přikládáme fotografii poškození. Pokud by ji byl hřeben takto dodán jistě by jsi toho paní ihned všimla. Z tohoto důvodu bylo její odstoupení od smlouvy zamítnuto. V příloze zasíláme fotografii poškození a dopis paní Prokopové.
Znovu opakuji, že jsem hřeben nepoškodila, proč bych to dělala. Vyzkoušela jsem ho, zjistila, že nefunguje a poslala ho zpět, samozřejmě plně funkční a aniž bych ho o něco odírala. Na poště jsem balík podala 23. 8.(mám podací lístek), vyjádření o zamítnutí mého vrácení mi přišlo 25. 9.
Dne 7. 10. se na této stránce pan Bittner k mé stížnosti vyjádřil a hned ten samý den poslal hřeben zpět, aniž by čekal na uzavření stížnosti. Evidentně už čeká na poště, vyzvedávat ho nebudu, chci vrátit peníze.
Můžete mi prosím poradit, jak se mohu bránit?
Dle čl. 14 odst. 2 směrnice o právech spotřebitelů odpovídá spotřebitel pouze za případné snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než je nutné k tomu, aby se obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
Bod 47 Preambule ke směrnici o právech spotřebitelů stanoví, že spotřebitel, který zboží používal v míře vyšší, než je míra nutná k tomu, aby se obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, neměl pozbýt právo odstoupit od smlouvy, měl by však odpovídat za případné snížení hodnoty zboží. Aby se spotřebitel obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, měl by s ním nakládat a zkontrolovat je jen takovým způsobem, jaký by mu byl umožněn v prodejně. Například oděv by si měl spotřebitel jen vyzkoušet a nesměl by jej nosit.
Odstoupila-li spotřebitelka od smlouvy ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží, má prodávající povinnost toto odstoupení respektovat. Pokud bylo zboží poškozeno, může prodávající po spotřebitelce žádat kompenzaci. Kompenzace by však měla být přiměřená a měla by nahradit pouze skutečné náklady spojené s uvedením zboží do původního stavu. Na fotografiích zboží, které nám prodávající poskytl, jsou patrné známky poškození zboží, které by mohly mít za následek, že prodávající zboží neprodá za cenu v původní výši. Prodávající by tak mohl snížit částku (přiměřeně vzhledem k povaze vady - jedná se o estetickou vadu, nikoliv o funkční), kterou bude spotřebitelce vracet. Rozhodnout o tom, zda zboží bylo poškozeno nebo ne, nám ale nepřísluší.
Z výše uvedeného vyplývá, že prodávající je povinen odstoupení od smlouvy respektovat. Zaslal-li zboží zpět spotřebitelce, nejednal v souladu s právními předpisy. Prodávající je proto stále povinen vrátit spotřebitelce peněžní prostředky, které od ní přijal (částka však může být ponížena vzhledem k míře poškození). Dále je v jeho zájmu, požádat spotřebitelku o zaslání zboží zpět. Náklady na vrácení zboží však již musí nést prodávající. Smírným řešením by mohlo být, pokud by spotřebitelka zaslala zboží prodávajícímu zpět na své náklady a prodávající by ji na oplátku vrátil všechny peněžní prostředky, které od ní přijal (kompenzace za poškození věci by byla splněna zaplacením poštovného). Nebude-li možné mezi stranami sporu prostřednictvím naší služby nalézt smírné řešení, mohou se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz) nebo na příslušný soud.
Stížnost znovu přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Dobrý den,
Děkujeme za Vaše vyjádření. Zkontaktovali jsme technika ohledně vyčíslení opravy zboží. Práce technika a nový kryt hřebenu by v případě opravy stála 350Kč. Jsme tedy ochotni s částky 799Kč (původní cena hřebenu) zaslat paní Prokopové částku v hodnotě 449Kč. Náklady spojené ze zaslání hřebene zpět jsme ochotni uhradit.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den, děkuji, s navrhovaným souhlasím.
S pozdravem,
Barbora Prokopová