Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 27.1.2016 - objednáno zboží (postel Boris - http://www.valendy-postele.cz/dalibor-cz/eshop/3-1-POSTELE-140x200/0/5/42-Postel-BORIS-140x200-cerna-53440-6-1010) cena Kč 7690,-. 2. 2. 2016 dodání, zaplaceno hotově při dodání. Poté jsem zjistila, že dodaná postel není ta, kterou jsem si objednala - l vypadá jinak, než v nabídce e-shopu. Bohužel jsem kvůli pracovnímu vytížení nestihla odstoupit od smlouvy v zákonné lhůtě. Protože ale postel vykazuje vady (trubky čela jsou nekvalitně spojené - v místě spojů jsou mezery, přístup k úložnému prostoru je problematický, protože výklopná část nedrží zvednutá, přílišná tvrdost postele neodpovídá posteli pro každenní spaní), řešila jsem aspoň reklamaci. První mail s připomínkami ke kvalite jsem odeslala 24. 2. 2016. Bez odezvy. Další reklamační e-mail jsem odeslala 18. 4. 2016. Opět bez reakce. V červnu až srpnu nakonec proběhlo několik telefonátů a sms, během nichž jsem byla ujišťována, že pro mě má čelo postele na výměnu a také jiné pružiny, které by měly zajistit správnou funkci vyklápění. Termíny předání se stále posouvaly, nyní již pan Bělunek telefony nebere. Tento týden se mi podařilo zjistit výrobce této postele - tato informace totiž v e-shopu uvedená nebyla. Jedná se o firmu Nábytek Morava. E-mailovou komunikací s jednatelkou (telefony nikdo nebral) jsem se dozvěděla, že mnou objednanou postel už přes rok nevyrábějí a pan Bělunek si od nich místo toho objednal postel André. Při náhledu na tento typ jsem zjistila, že dodaná postel je skutečně tento typ. Přitom v nabídce e-shopu www.válendy-postele.cz je stále (i v duplicitním e-shopu www.postelevalendy.cz). To znamená, že dodavatel vědomě objednal a následně dodal jiné zboží než jsem si objednala a nyní se situaci snaží natahovat, aby došlo k prodlení řešení. Proto se obracím na Vás o pomoc s řešení, protože už nevím, jak dosáhnout toho, aby dodavatel plnil své zákonné povinnosti a současně aby se zamezilo v pokračování v jeho nekalých obchodních praktikách.
postel Boris (http://www.valendy-postele.cz/dalibor-cz/eshop/3-1-POSTELE-140x200/0/5/42-Postel-BORIS-140x200-cerna-53440-6-1010)
chci vrátit peníze, nebo dodat to co bylo objednáno, funkční
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly při prodeji zboží inzerovány, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitelka dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je ale možné pouze, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné (lze-li tedy vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitelka právo na bezplatné odstranění vady). Není-li to možné, může spotřebitelka odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka žádat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.
Je-li výrobek reklamován v prvních 6 měsících od převzetí, má se za to, že vytýkaná vada byla na výrobku již při převzetí (§ 2161 odst. 2 občanského zákoníku). Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelkou a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající nepřijme reklamaci, dopouští se správního deliktu, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že prodávající porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.