Společnost


Utylis Energie s.r.o.

Počet nahlášených stížností:13
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#12477Sankce za nedodržení smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 12 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.09.2016, před 8 lety

Jaroslav Lesonický

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 30.3.2016 za mně na základě plné moci, kterou jsem bohužel poskytl společnosti Energetické aukce, s.r.o. jako podomnímu prodejci, který se představil s přihláškou do aukce energií, byla podepsána smlouva o sdružených službách dodávky plynu a elektřiny. Smlouvu jsem dostal k nahlédnutí až 21.7.2016 a zjistil jsem, že cena, která měla být dle jejich vyjádření vysoutěžená a vynikající, tak je vyšší než v ceníku, která má společnost Utylis Energie s.r.o., to mě docela překvapilo a naštvalo, tak jsem se začal bránit a napsal společnosti Energetické aukce, s.r.o., že ty ceny jsou opravdu zvláštní a nelíbí se mi to. Na základě otevření sporu na Vašich stránkách mi odepsali, že mi vyjednali tedy ještě lepší cenu, ale když mi poslali nové znění smlouvy dne 1.8.2016, tak jsem zjistil, že sice upravili cenu, ale neupravili datum podpisu a ten zůstal na 30.3.2016. Po tomto jednání jsem odvolal plnou moc společnosti Energetické aukce,s.r.o. a sám jsem vypověděl smlouvu na plyn s dodavatelem Utylis Energie s.r.o. dle paragrafu 11a energetického zákona, jenže na to mi napsali, že to zmocněnec podepsal v prostorách obvyklých k podnikání dodavatele. Což mně opět překvapilo. Podotýkám, že jen smlouvu na plyn jsem vypověděl a elektřinu ponechal. Společnost Utylis teď po mně žádá pokutu ve výši 2x 4000 Kč za obě komodity, jak plyn, tak elektřinu. Snažím se jim vysvětlit, že vypovídám jen plyn a prosím je o smazání pokuty, protože to za mně podepsal zmocněnec společnosti Energetické aukce s.r.o. a to zplnomocnění jsem podepsal u sebe doma.


Produkt

smlouva o sdružených službách dodávky plynu


Požadované řešení

Tímto prosím společnost Utylis Energie s.r.o., aby po mně nepožadovala žádnou sankci/pokutu za nedodržení smluv. Já smlouvu o elektřině dodržím, ale o plynu bohužel ne. Hlavně z toho důvodu, že došlo k úpravě ceny za plyn, ale už nedošlo k opravě data podpisu a tím pádem jsem nemohl ani od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od podpisu. Neměl jsem se jak bránit a věřte, že bych smlouvu vypověděl v dané lhůtě. Proto opravdu žádám společnost Utylis Energie s.r.o. na ukončení smlouvy na dodávku plynu bez sankce.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.10.2016 14:50, před 8 lety

Pokud spotřebitel (zmocnitel) zmocnil společnost Energetické Aukce s.r.o. (zmocněnec) k uzavření smlouvy o dodávce energií, jedná zmocněnec jménem spotřebitele. Uzavřel-li zmocněnec smlouvu skutečně v obchodních prostorách společnosti Utylis Energie s.r.o., nebyla smlouva uzavřena mimo obchodní prostory společnosti. V takovém případě by nebylo možné od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy nebo smlouvu bezplatně vypovědět do patnáctého dne po zahájení dodávky elektřiny nebo plynu. Pokud spotřebitel smlouvu o dodávkách energií vypoví, může dodavatel energií žádat poplatek za předčasné ukončení dodávek. Tento poplatek však musí být sjednán ve smlouvě.

Dodavatel energií je na žádost spotřebitele povinen spotřebiteli sdělit informace o smlouvě. Pokud tak neučiní, dopouští se správního deliktu, za který mu může Energetický regulační úřad udělit pokutu. Více informací o této problematice je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-4855/dtest-vyuzijte-pravo-na-pravdive-a-uplne-udaje-pri-zmene-dodavatele.

Pokud společnost Energetické Aukce s.r.o. uvedla spotřebitele v omyl (zástupce společnosti sdělil spotřebiteli, že podepisuje nezávaznou přihlášku) a neposkytla spotřebiteli povinné údaje uvedené v § 1811 odst. 2 a § 1820 odst. 1 občanského zákoníku, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy a žádat po společnosti Energetické Aukce s.r.o. náhradu škody (zaplacení poplatku za předčasné ukončení smlouvy s dodavatelem energií). V případě sporu musí společnost Energetické Aukce s.r.o. prokázat, že dodržela svou informační povinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.3.2017 16:16, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.