Společnost


BAŤA, akciová společnost

Počet nahlášených stížností:106
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 11 stížnostech.

#12486Zamítnutá reklamace obuvi

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 26 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
25.09.2016, před 8 lety

Denisa Břehová

Znění stížnosti

Dne 11.09.2016 jsem v OC Central Kladno reklamovala „Dámskou obuv módní lepenou, zákl. vrch. mat. hladká useň Artikl: 6641337“ za 1599 Kč. Je to letní pásková obuv, zakoupená 26.08.2015 v prodejně Baťa v Brně, nošená na konci loňského léta jen několikrát. Letos jsem si obuv vzala poprvé, načež mi při krátké chůzi prasknul pásek v místě, kde nebylo ani šití ani přezka. Nebýt druhého pásku obuvi kolem kotníku, mohlo dojít k úrazu. Domů jsem se několik set metrů nějak dopajdala. Co mne však a nejen mne, ale i prodavačku obuvi nemile překvapilo, je strohé zamítnutí reklamace ze strany Baťa a. s. dne 23.09.2016 s tím, že jde o vadu používání, s čímž vůbec nesouhlasím, neboť zmíněné prohlášení o důvodu zamítnutí se nezakládá na pravdě. Podotýkám, že celá rodina docela často a rádi u Bati nakupujeme a tento přístup mne tedy velmi odradil, ba doslova naštval.


Produkt

Dámská obuv módní lepená, zákl. vrch. mat. hladká useň Artikl: 6641337“ za 1599 Kč


Požadované řešení

Zrušení kupní smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.9.2016 09:56, před 8 lety

Zamítl-li prodávající reklamaci, která byla uplatněna po uplynutí 6 měsíců od převzetí věci ve smyslu § 2161 odst. 2 občanského zákoníku a spotřebitel se zamítnutím a uvedenými důvody nesouhlasí, je na spotřebiteli, aby prodávajícímu prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka. V daném případě, že vady reklamovaného zboží jsou způsobeny okolnostmi, za které je plně odpovědný prodejce (tedy nekvalitním, nesprávným provedením výrobku, popřípadě použitím nekvalitních materiálů). Takovým spolehlivým důkazem bude posudek znalce z oboru.

Pokud prodávající zamítl reklamaci s odůvodněním, že vada byla způsobena intenzivním užíváním, je reklamaci možné rozporovat s odůvodněním, že se nejedná o spravedlivě očekávané opotřebení např. ve vztahu k ceně, materiálu bot. Na obvyklé opotřebení věci se záruka nevztahuje podle § 2167 občanského zákoníku.

Prokáže-li posudek znalce nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam znalců nalezne spotřebitel na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci podle oboru a kraje a sám si zvolí dle svého uvážení osobu znalce. Rovněž lze kontaktovat ITC Zlín - Institut pro testování a certifikace (www.itczlin.cz). Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.2.2017 20:27, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.