Počet nahlášených stížností: | 167 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,v loni na jaře jsem si zakoupila u firmy mobilní telefon.Ten se opakovaně rozbil.Stahoval si sám co chtěl,nefungovalo nahrávání,špatně fotil,nešel zvuk,pořád něco.Opakovaně jsem ho reklamovala,tak že jsem ho měla stále v opravně na reklamaci a při čtvrté reklamaci jsem chtěla vrátit peníze,načež mi nevrátili ani telefon,ani peníze.Nejhorší firma od které jsem něco objednala.V žádném případě nedoporučuji.Přijdete o zboží i peníze.
Podle mne mi měli telefon vyměnit nebo vrátit peníze.To že nefungoval nebyla moje vina.
|
Tweet |
V případě, že prodávající věc při vyřizování reklamace poškodí nebo dokonce nevrátí, je možné po něm požadovat náhradu škody dle ustanovení § 2944 občanského zákoníku, a to buď uvedením v původní stav či formou finanční kompenzace.
Doporučujeme proto prodávajícího prokazatelně vyzvat k vydání zboží se stanovením dodatečné lhůty a nedojde-li v této době k vrácení zboží, uplatnit žádost o náhradu škody na převzaté věci.
Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k vydání zboží, popř. předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Pro nekalé praktiky ohledně vyřizování práv z vadného plnění, tj. reklamace, lze podat podnět rovněž České obchodní inspekci pro porušování zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Má-li spotřebitel důvodné podezření, že prodávající se dopustil trestného činu poškozování spotřebitele nebo přestupku, je vhodné podat trestní oznámení a informovat Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s oznámením naloženo.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.