Počet nahlášených stížností: | 53 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, telefonicky mne kontaktovala telefonistka společnosti Expres inkaso s.r.o. U družstva Ideál 1093/14,Praha,14000,s výhodnou nabídkou balíčku pro zdravý chrup za 1.990,-Kč. Po nějaké době jsem na to přistoupila a následně ještě potvrdila v dalším tel. hovoru. Brzy po tom mi došlo, že dělám chybu a proto jsem volala zpět. Společnost hovory nebrala.
Tak jsem poslala zprávu SMS s tím, že objednávku ruším. Na mou zprávu nereagovali. V den dovozu zásilky mi volal kurýr a zásilku jsem odmítla převzít.2.9.2016 mi od nich přišel dopis s datem vystavení 30.8.2016,kde vymáhají částku 490,-Kč. jako náhradu na zbytečné náklady.( marný výjezd kurýra)
Elektronický zubní kartáček a další produkty k ústní hygieně.
Nehodlám vzniklé náklady platit vzhledem k tomu, že nebylo možné se do společnosti dovolat a na mou zprávu SMS kde jsem celou záležitost chtěla zrušit, nereagovali. Nebylo ani možné zaslat písemné odstoupení od smlouvy, na které jsem měla právo do 14. dnů od telefonátu, jelikož mi společnost nesdělila své údaje. Neposlala ani smlouvu v papírové podobě poštou. Dále žádám o vymazání mých osobních údajů z databáze v této společnosti. Děkuji za pochopení. Vlasta Fabinyiová
|
Tweet |
Občanský zákoník ukládá podnikatelům řadu povinností, jak a o čem mají spotřebitele informovat před uzavřením smlouvy. Ustanovení § 1825 občanského zákoníku stanoví, že sjednává-li se smlouva za pomocí prostředku umožňující komunikaci na dálku, sdělí podnikatel spotřebiteli na začátku komunikace základní údaje o sobě a účel hovoru. Pokud podnikatel spotřebiteli v předstihu potřebné informace nesdělí, poruší tímto nejen občanský zákoník, ale také zákon o ochraně spotřebitele, na jehož dodržování dohlíží dozorový orgán Česká obchodní inspekce.
Pokud před doručením zásilky spotřebitel od smlouvy neodstoupí nebo se s prodejcem nedohodne na jejím zrušení, je jeho povinností zásilku se zbožím převzít v místě a čase dohodnutém při uzavírání smlouvy.
Spotřebitel má tedy právo od smlouvy sjednané na dálku (typicky přes internet či po telefonu) odstoupit bez udání důvodu, a to nejpozději ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. V souladu s evropskou směrnicí o právech spotřebitelů mu toto právo náleží i před převzetím zboží, proto doporučujeme v takovém případě bez zbytečného odkladu zaslat odstoupení od kupní smlouvy v písemné prokazatelné podobě. Doručením odstoupení se smlouva zruší a pak již není povinen spotřebitel zboží přebírat.
Je taktéž vhodné zaslat žádost o odstranění osobních údajů z databáze, aby spotřebitel nemohl být v budoucnu kontaktován ze strany společnosti s dalšími nabídkami. Spotřebitel tedy může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
V případě podezření na nekalé obchodní praktiky (zejména agresivní obchodní praktiky) lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Dle § 5b odst. 2 písmene d)zákona o ochraně spotřebitele se při posuzování, zda-li je obchodní praktika agresivní přihlíží i k nepřiměřené mimosmluvní překážce uložené prodávajícím pro uplatnění práv spotřebitele včetně uplatnění práv na ukončení smlouvy. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Dobrý den, přestože byl v hovorech souhlas se zasláním a tím vznikly zbytečné náklady na kurýra operátory administrativu balné apod, rozhodli jsme se ve Vašem případě celou záležitost uzavřít a tyto vícenáklady nakonec nepožadovat. Berte tedy Vám dodaný dopis i se složenkou jako stornovaný a nebudeme jej dále řešit ani nic požadovat. Mrzí nás vzniklé nepříjemnosti s tím spojené, mohlo zde jít pouze o administrativní chybu. Každopádně už Vám z dotyčného callcentra tedy již nikdo volat nebude, Vaše číslo jsem tam nechal zablokovat tak, ať se na něj již nedá dovolat, údaje jsou smazány.
Hodnocení: