Společnost


RegioJet a.s.

Počet nahlášených stížností:370
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:15
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#12491Informace o ceně jízdného a ceník

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 25 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.09.2016, před 8 lety

Roman Svačina

Znění stížnosti

Dobrý den

dne 24.9.2016 jsme s manželkou a ročním synem cestovali společností RegioJet. Jelikož nebyl čas na zakoupení jízdenky předem, tak jsme nastoupili po příjezdu vlaku. Bohužel jsme byly vyzvání k zaplacení jízdného ve výši 268 CZK za 2 osoby. Nemám nic proti placení jízdného, ale kde se jako cestující mohu dozvědět cenu jízdenky předem, nebo během nástupu do vlaku. Společnost RegioJet bohužel nevydala (dle mého dotazu) platný ceník a proto nerozumím tomu, podle čeho mi byla jízdenka v dané výši vypočítána (běžná cena 60CZK/osoba). Nemám ani možnost si zkontrolovat, zda mi byla počítána správná cena. České dráhy dostaly pokutu za stejnou situaci, kdy se cestující dozví cenu jízdenky až ve vlaku.


http://ekonomika.idnes.cz/ceske-drahy-dostaly-pokutu-za-chybejici-ceniky-fl3-/eko-doprava.aspx?c=A160810_093054_eko-doprava_pas

Děkuji Roman Svačina (v příloze dokumentačně foto jízdenky)


Požadované řešení

Informovat o ceně jízdného dopravce Regiojet

http://ekonomika.idnes.cz/ceske-drahy-dostaly-pokutu-za-chybejici-ceniky-fl3-/eko-doprava.aspx?c=A160810_093054_eko-doprava_pas


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.9.2016 08:18, před 8 lety

Povinnost informovat o cenách výrobků nebo poskytovaných služeb vyplývá z § 12 zákona o ochraně spotřebitele, který jasně stanoví, že je prodávající povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informací o ceně výrobku či služeb jinak vhodně zpřístupnit (například formou ceníku umístěného v dopravním prostředku). Zákon o ochraně spotřebitele je veřejnoprávním předpisem, za jehož porušení může následovat sankce v podobě pokuty od ČOI.

Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení § 12 zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.2.2017 20:25, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.