Počet nahlášených stížností: | 370 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 15 |
Dobrý den
dne 24.9.2016 jsme s manželkou a ročním synem cestovali společností RegioJet. Jelikož nebyl čas na zakoupení jízdenky předem, tak jsme nastoupili po příjezdu vlaku. Bohužel jsme byly vyzvání k zaplacení jízdného ve výši 268 CZK za 2 osoby. Nemám nic proti placení jízdného, ale kde se jako cestující mohu dozvědět cenu jízdenky předem, nebo během nástupu do vlaku. Společnost RegioJet bohužel nevydala (dle mého dotazu) platný ceník a proto nerozumím tomu, podle čeho mi byla jízdenka v dané výši vypočítána (běžná cena 60CZK/osoba). Nemám ani možnost si zkontrolovat, zda mi byla počítána správná cena. České dráhy dostaly pokutu za stejnou situaci, kdy se cestující dozví cenu jízdenky až ve vlaku.
http://ekonomika.idnes.cz/ceske-drahy-dostaly-pokutu-za-chybejici-ceniky-fl3-/eko-doprava.aspx?c=A160810_093054_eko-doprava_pas
Děkuji Roman Svačina (v příloze dokumentačně foto jízdenky)
Informovat o ceně jízdného dopravce Regiojet
http://ekonomika.idnes.cz/ceske-drahy-dostaly-pokutu-za-chybejici-ceniky-fl3-/eko-doprava.aspx?c=A160810_093054_eko-doprava_pas
|
Tweet |
Povinnost informovat o cenách výrobků nebo poskytovaných služeb vyplývá z § 12 zákona o ochraně spotřebitele, který jasně stanoví, že je prodávající povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informací o ceně výrobku či služeb jinak vhodně zpřístupnit (například formou ceníku umístěného v dopravním prostředku). Zákon o ochraně spotřebitele je veřejnoprávním předpisem, za jehož porušení může následovat sankce v podobě pokuty od ČOI.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení § 12 zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.