Společnost


Smola Kamil

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#1250Nedokončené dílo (2roky), nevyřízená reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

9 měsíců 13 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.11.2013, před 11 lety

Martin Dahlan

Znění stížnosti

Dobrý den, obracím se na Vás s prosbou o pomoc ve věci zakázky na kuchyňskou linku s jejímž řešením si již nevím rady.
V listopadu 2011 jsem dodavateli „Kamil Smola S+S truhlářství“ z Loun předložil k nacenění podklady k vytvoření cenové nabídky na kuchyňskou linku do našeho RD. Cenovou nabídku mi dodal psanou ručně. Na základě této cenové nabídky na 231.880,- Kč vč. 14% DPH , kterou jsme si odsouhlasili mi byla dne 20.12.2011 vystavena zálohová faktura na 67.065,- Kč se splatností 3.1.2012, kterou jsem uhradil 23.12.2011 převodem z účtu u KB, kde máme hypotéku. Dohoda byla taková, že realizace kuchyňské linky bude trvat tři měsíce, a že smlouva o dílo mi bude předložena co nejdřív. Místo toho se mi však dodavatel ozval s tím, že pokud chci ušetřit, tak mu mám celou částku doplatit hned, abych ušetřil na DPH, které se po novém roce mělo zvyšovat. V první chvíli mi jeho vysvětlení, že peníze potřebuje v hotovosti a hned, aby stihl do konce roku 2011 objednat a zaplatit materiál přišlo logické, avšak až později (nebo spíš pozdě) s postupem času mi to do sebe začalo zapadat. Částku jsem tedy doplatil panu Smolovi v hotovosti, ale požadovaný daňový doklad ani smlouvu mi nedal s tím, že ji přiveze příště. Bohužel realita byla zcela jiná. Do dnešního se mi z pana Smoly nepodařilo dostat ani daňový doklad, ani smlouvu, ani ho přesvědčit, aby před téměř dvěma lety zaplacenou kuchyňskou linku dokončil a odstranil závady, které brání řádnému a dokonce i bezpečnému užívání (některé skříňky nejde otevřít, šuplíky nejde vysouvat, o ostré hrany madel jsem se již několikrát zranil, skříně jsou nakřivo tak, že nejde seřídit dvířka a jiná skříňka padá, takže je podepřená fošnou, kterou našel u nás na zahradě!, sestava není podle plánku, korpusy mají rozdílné barvy, některé části jako třeba sokly a zadní strana šuplíku chybí, atd…).
Jelikož pan Smola nereagoval a nereaguje na mé telefonáty, maily, sms ani písemnou doporučeně odeslanou výzvu k odstranění vad a dokončení díla, odhodlal jsem se mu zavolat z jiného telefonu. Ten mi zvedl, vysmál se mi s tím, že na mě „kašle“, že na něj nic nemám, že bez smlouvy mám smůlu a ať si to dám klidně právníkům. Byl jsem v šoku z toho, co si dnes někteří živnostníci dovolí. S něčím podobným jsem se dosud nesetkal a vždy jsem věřil, že se ke mně lidé budou chovat stejně, jako se chovám já k nim. V případě tohoto pana podnikatele jsem však draze narazil. To je důvod proč se obracím s prosbou o radu a pomoc na Vás.
Mám důvodné podezření, že si pan Smola těchto 231.880,- Kč vč. 14% DPH nezanesl do účetnictví a to je jeden z důvodů, proč mi nechtěl vystavit daňový doklad a trval na platbě v hotovosti místo převodem. Mám také podezření, že jestli nemá naši zakázku v účetnictví, tak ani nemohl odvést DPH, které nám účtoval.
To by ovšem znamenalo, že neokradl jen mě, ale i stát. Jsem přesvědčen, že tohle by nemělo projít nikomu. Vždyť „toto“ není jen proti dohodě, kterou jsme uzavřeli a zákonu, ale i proti zásadám slušného chování.
Předem Vám děkuji za pomoc a čas, který budete tomuto případu věnovat

V úctě


Produkt

Kuchyňská linka


Požadované řešení

Vraceni castky, kterou nas bude stat oprava od jineho tuhlare plus dopocitani penale za nedokoncene dilo.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.11.2013 14:56, před 11 lety

Smlouva o dílo nevyžaduje ke své platnosti písemnou formu, ačkoli se doporučuje. Pokud bylo dílo provedeno vadně, má objednatel nárok, aby zhotovitel bez zbytečného prodlení vady odstranil.
Zaplacení ceny díla lze prokázat např. i svědeckou výpovědí.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.8.2014 11:02, před 10 lety

Subjekt Smola Kamil se rozhodl nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Spotřebitelé mají nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.