Počet nahlášených stížností: | 606 |
Z toho za letošní rok: | 66 |
Stále v řešení: | 17 |
Dobrý den, koncem minulého roku jsem zakoupila elektrokolo v jedné z Vašich prodejen (Jihlava) V srpnu jsme na kole zjistili závadu a kolo vezli na prodejnu ve Žďáru nad Sázavou,kde nám ho odmítli vzít, prý se máme obrátit na prodejnu, kde bylo zakoupeno. Jsem s takovým jednáním nespokojená, vznikly mi pouze náklady, jelikož to mám poměrně daleko od místa bydliště. O řešení reklamace ani nemluvě. Prosím o odpověď, jakým stylem se může zákazník bránit. Kolo mi navíc neopravili, požadují po mě 700 Kč spoluúčast, jsem nespokojena a chci od smlouvy odstoupit a kolo vrátit, prosím o prošetření a radu. Kaufland Jihlava bohužel odmítá.Kolo mi chtějí vrátit neopravené.
zakázka č. : 084693 - reklamace
Požaduji postih prodejny ve Žďáru za neplnění povinností,vyřešení reklamace v můj propěch - tzn. vrácení peněz za zakoupený výrobek + proplacení všech mých nákladů, které vznikly v souvislosti s nepřijmutím zboží v místě blízkém mému pobytu.
|
Tweet |
Dle ustanovení § 19 odst. 1 zákona 634/1992 Sb., zákona o ochraně spotřebitele platí, že s výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba (servis), je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Za předpokladu, že je servis (k provedení opravy určená jiná osoba) bydlišti spotřebitele bližší, má na základě § 2172 občanského zákoníku, povinnost uplatnit právo na opravu vad u něj. V opačném případě má však možnost si vybrat, zda bude opravu uplatňovat u prodejce, nebo u servisu.
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
V případě, kdy prodejce nepřijal zboží do reklamace, ačkoliv tak měl dle zákona učinit, jedná se o správní delikt, a spotřebitel by mohl kontaktovat Českou obchodní inspekci s podnětem pro porušení § 19 zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel musí k reklamaci pouze prokázat, že zboží u obchodníka zakoupil. Jako důkaz postačí účtenka, výpis z platební karty, výpis z bankovního účtu, v krajním případě svědecká výpověď.
Dle ustanovení § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů souvisejících s uplatněním reklamace. Těmito náklady může být například poštovné, dopravné. Náklady je třeba u prodejce uplatnit, pokud bude reklamace uznána jako oprávněná. Zmíněné výdaje spojené s reklamací tedy musí spotřebitel nejprve vynaložit a až následně jejich nahrazení po prodávajícím požadovat.
Vážená zákaznice, děkujeme za Váš podnět.
Rádi bychom ho s Vámi dořešili k Vaší spokojenosti. Nebude-li Vás to obtěžovat, kontaktujte nás prosím na naší bezplatné zákaznické lince 800 165 894 nebo e-mailem na service@kaufland.cz.
Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika v.o.s.
Dobrý den, dne 27.9.2016 jsme v Kauflandu - Jihlava obdrželi námi reklamované kolo neopravené, jelikož jsme nesouhlasili s finanční spoluúčastí, trvám si na tom, že jsme kolo nijakým způsobem nepoškodili. Toto kolo jsme zakoupili pro 68 letou příbuznou, která se pokoušela na kole naučit pouze jednou, jelikož ihned po prvním pokusu o brzdění, se přední kolo rozkývalo tak, že se již na něm bála cokoliv zkoušet. Toto bylo zřejmě způsobeno vadnou vidlicí kola. Ze zprávy - podotýkám ofoceném emailu mezi společností Olpran a Kauflandem, jsem pouze vyčetla, že se nejedná o záruční opravu. Nic víc, čekala jsem vyjádření od technika, o jakou vadu vůbec jde, z emailu spíše vyplývá, že technik zmíněné kolo ani neviděl, když nedokáže ani popsat o jakou vadu se přesně jedná ani vyčíslit přesnou cenu opravy - cituji"Navrhovaná cena se může změnit po zjištění fyzickém stavu závady", což zřejmě znamená, že by ten fyzický stav musel někdo zjistit :-) Já podala reklamaci u společnosti Kaufland a společnost Kaufland mi žádné vyjádření do záručního listu nenapsala, je toto vůbec ze zákona možné, aby mi pouze ofotili nějaké své emaily?Nemohu tímto od smlouvy odstoupit? Jelikož veškeré mnou doposud učiněné kroky pro nápravu jsou marné, proto se jako zákazník cítím Kauflandem poškozena a budu se snažit pokračovat v případu jakouko-liv, třeba i soudní cestou. Není možné takovýmto způsobem jednat se zákazníkem. Příště si jistě rozmyslím cokoliv ve společnosti Kaufland zakoupit. Navíc jsem neobdržela ani omluvu za to, že jsem kolo nemohla reklamovat na pobočce Žďár, asi se tamnímu personálu prostě nechtělo. Jako přílohu přikládám veškeré dokumeny a děkuji za každou radu, nebo pomoc.
Prodávající má povinnost se při reklamaci vypořádat s vytýkanou vadou. Byla-li reklamace zamítnuta, musí prodávající také uvést důvody, proč tak rozhodl. Neučiní-li tak, nevyřídil reklamaci řádně a spotřebitelka může trvat na řádném vyřízení reklamace. Není-li reklamace uplatněna ve lhůtě 30 dní od jejího uplatnění, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit. Pokud tedy od uplatnění reklamace uplynulo více jak 30 dní a společnost spotřebitelce nesdělila důvody zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit.
Nevydala-li společnost spotřebitelce potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace, dopustila se správního deliktu, za který jí může být Českou obchodní inspekcí udělena pokuta.
Vážená zákaznice, děkujeme za Váš podnět.
jak jsme již uvedli výše, rádi se Vám budeme věnovat na naší bezplatné lince. Kontaktovat nás můžete na výše uvedeném telefonním čísle nebo e-mailové adrese.
Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika v.o.s.
Dobré ráno, zasílám poděkování dTestu za pomoc při řešení mého problému. Minulý týden byla moje reklamace vyřízena v můj prospěch. Toto vše následovalo až po řešení problému v dTestu. DTestu přeji mnoho úspěchů při řešení vzniklých problémů, je dobře, že jste a zákazníci se mají na koho obrátit.Děkuji.
Vzhledem k výše uvedenému stížnost uzavíráme s dosažením dohody.